Followers

click for translator to read artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Saturday, March 7, 2009

SULTAN SELANGOR BIMBANG MELAYU PECAH

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Shahlan,


Auuuum !

SULTAN SELANGOR BIMBANG ORANG MELAYU BERPECAH BELAH, LAAA ! BIARLAH ORANG MELAYU BERPECAH DAN BERBELAH BELAH ! MEMANG SUDAH BERPECAH TUAN KU ! BAGI SINGAMARAJA BIARKAN ! KERANA ORANG MELAYU MEMANG SUKA BERPECAH ! JANGAN ORANG ISLAM YANG BERPECAH SUDAH LAH !

18 comments:

kasutlama said...

KEPALA OTAK KAU SUKA SUKA JER KATA SEMACAM TUH..!?.

ISLAM TIDAK AKAN BERPECAH.

BILA BERPECAHNYA KAUM DI DUNIA INI, MELAYU TERUTAMANYA, SECARA LANSUNG AGAMA ISLAM AKAN TERCALAR.

SEBAB TU LAH KAUM ITU KENA BERSATU DULU...
BONGOOK..!!

~PakKaramu~ said...

Auuum !

Betul ke konsef fahaman abang tu, Eh ! abang ni macam tak faham agama je ! apakah melayu tu islam dan islam tu melayu bang ! itu adakah dalam kamus UMNO ke bang!

Tapi dalam islam kata berpegang teguh pada tali Allah dulu bang ! tali Allah tu di sebut oleh Al Quran sebagai HABLILLAH bang, bukannya melayullah bang!

Kesian abang ni, seolah-olah melayu itu menyelamatkan islam, abang ni belajar mana bang ! belajar dengan UMNO ke bang ! Tuhan kata islam menyelamatkan bangsa dan kaum, tapi UMNO kata melayu menyelamatkan islam, terbalik pula ye bang ! kesian abang

singamaraja said...

Grrrrr !

Terima kasih Tok sebab tolong jawab komen kasutlama tu

Hai Kasut lama, Tuhan kata agama selamatkan bangsa atau kaum, kamu kata kaum selamatkan agama, kamu nak lawan Tuhan kah ? Apa lah UMNO ni bangang sangat

Maaf ya UMNO lain kali jangan lawan Tuhan ya !

kasutlama said...

DENGAN KAU ORANG NI KENA CAKAP KASAR SKIT BARU NAK PAHAM. MAAF CAKAP LA.

KITA BERBICARA DALAM KONTEKS NEGARA LAH BANGANG. BILA BERBICARA DALAM UGAMA, SAYA SETUJU ITU LAH JAWABANNYA. DIMANA2 PUN KITA BERADA DIALAM CIPTAAN TUHAN INI.

TAPI KITA BERBICARA DALAM KONTEKS NEGARA.
KALAU MELAYU BERPECAH ALAMAT AGAMA ISLAM AKAN TURUT BERDERAI.
BILA BANGSA LAIN YANG MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN NEGARA DAN BERUGAMA YANG LAIN DARIPADA ISLAM. KAU TAU APA JAWABANYA KAN???.

SEBAB ITULAH DI NEGARA KITA BANGSA MELAYU MESTI DIPERKUATKAN JIKA MAHU NEGARA DAN AGAMA DI MARTABATKAN.

BANGSA MESTI DIPERKUATKAN. SUDAH TERBUKTI BILA MANA NEGARA YANG BERPECAH BANGSANYA MAKA YANG LAIN PUN TURUT MUSNAH.

kasutlama said...

SEBAB TU LAH ORANG MACAM KAU NI LAYAK MENJADI GURU AGAMA JER DAN JANGAN JOIN POLITIK, SEBAB KAUORANG AKAN MENGUNA DAN MEMPERMAINKAN AGAMA ISLAM YANG TERAMAT SUCI NI.

LAGI SATU BELAJARLAH MENGUNAKAN BANYAK DAN PELBAGAIAN KONTEKS, DAN JANGAN BERFIKIRAN SELORONG JER.

ABUK PUN TARAK.

aliadijamina said...

Berpecah-belah bukanlah satu langkah bijak,dalam agama kita harus bersatu,dalam satu bangsa pun kita harus bersatu, sebagai warganegara pun kita harus bersatu.bergaduh,fitnah menfitnah,caci maki bukan benda yang baik..ianya buruk dan membinasakan.

kasutlama said...

TIMO KASIH ALIADIJAMINA,

KALAU TAK YO PAHAM LAEEE....
ONTAHLAH..
BOGONTI JADI ORANG.

singamaraja said...

Terima kasih abang kasutlama!

Persoalannya ialah pandangan dasar perjuangan abang mengikut semangat bangsa, tapi kami mengikut Al Quran, dalam Al Quran sebut yang menyelamatkan negara,bangsa adalah islam bang! so macam mana, takkan la kita nak belakangkan pandangan Allah bang ! sebab negara Allah yang jadikan, bangsa dan puakpun Allah lah yang jadikan, tentulah islam itu yang menyelamatkan segala makhlukNya bang ! so bagaimana ?

Kalau bangsa yang kita nak selamatkan dulu kemudian bari islam selamat maka bangsa itu mendahului islam, ini tidak boleh jadi, dan islam pula menetapkan bahawa jika kita nak menjaga maruah negara berasaskan kekuatan semangat bangsa maka nabi pula tak mengaku umat bang, so bagaimana ?

singamaraja said...

Kepada Alijamina terima kasih, memang kita perlu persatu tapi apa dasarnya ? kerana islam menetapkan sesuatu wajib dengan dasar , so macam mana ? Jika kita berbaik-baik dan bersatu atas dasar bangsa dan negara maka itu adalah dasar sekular yang mengasingkan antara agama dan negara, ini sesuatu yang Allah larang ! takkanlah kita nak belakangkan apa yang telah di tetapkan oleh Allah

Saya suka jika orang melayu yang beragama islam ini bersatu tapi wajiblah atas dasar yang telah di tetapkan oleh Allah, sebab itulah Allah tetapkan dasar bersatu ini mengikut Al Quran yang bermaksud "BERPEGANG TEGUHLAH KAMU KEPADA TALI ALLAH DAN JANGAN KAMU BERPECAH BELAH, ertinya hablillah itulah yang di tuntut oleh Allah. APA SALAHKAH KITA BERSATU BERASASKAN ARAHAN aLLAH ?

aliadijamina said...

Islam adalah agama penyelamat..tepat...
Untuk menyuburkan Islam dan menegakkan syiarnya bukankah umat nya harus kuat dan bersatu. Kita selalu menyatakan bahawa Palestin tidak akan menjadi seperti Palestin hari ini Jika orang2 arab bersatu menentang yahudi.Kita pulak hanya sekelompok orang2 Islam yang Allah tetapkan lahir sebagai orang Melayu. Jika orang2 arab kita gesa mereka supaya bersatu mengapa kita tidak.
Allah mencipta kita dari berbagai bangsa dan keturunan adakah untuk kita keji hari ini...
Malukah kita untuk mengaku sebagai melayu.
Salahkah kita sebagai bangsa melayu untuk bersatu sekaligus memperkuatkan diri.
Apa pulak untungnya kita berpecah dan menjadi lemah? Adakah dengan perpecahan itu maka Islam akan menjadi kuat di Malaysia.
Apa pulak pandangan penganut agama lain yang melihat kita hanyalah segelintir bangsa melayu yang ada di muka bumi ini tidak dapat bersatu walau dibawah nama Islam.
Janganlah diseru-seru untuk berpecah...tapi seru-serulah untuk bersatu....DEMI AGAMA, BANGSA DAN NEGARA.

singamaraja said...

Terima kasih Kak,

DI SINILAH TITIK PANDANGAN YANG BERBEZA,APAKAH SOAL BERSATU INI DI JURUSKAN KEPADA SYI'AR ? KALAU SYI'AR MENGAPA ADA AYAT YANG MEMERINTAHKAN BERSATU BERASASKAN HABLILLAH ? CUBALAN KALIAN JAWAB BERASASKAN KEPADA PANDANGAN ALLAH DALAM AYAT AL QURAN ITU, KALAU KALIAN ADA ASAS YANG BENAR MAKA SAYA ANGKAT TANGAN, LAGIPUN MENGAPA TAKUT SANGAT KITA HENDAK BERSATU BERASASKAN KEPADA JALAN YANG DI TETAPKAN OLEH ALLAH SEDANGKAN KALIAN JUGA ISLAM !

aliadijamina said...

"Berpegang teguhlah kamu pada tali Allah dan jangan berpecah belah."
Bersatu berasaskankan jalan yang ditetapkan oleh Allah...

Tiada sesiapa yang menolak kenyataan itu wahai saudara ku.Mengapa Allah berpesan kepada hambanya agar tidah berpecah belah? Untuk tidak berpecah belah apa yang harus kita buat?
Allah tidak mahu hambanya berpecah belah,
jika ada saudara kita yang berpecah belah dan bergaduh sesama sendiri haruskah kita biarkan.
Jika ada saudara-saudara kita yang porak peranda haruskah kita bertepuk tangan ,gembira.

kasutlama said...

TAK YO PAHAM PAHAM LAE BINATANG NIH.

KITA BERBICARA PASAL NEGARA, BANGSA DAN AGAMA.

PERKUATKAN NEGARA,
PERTEGUHKAN BANGSA,
MARTABATKAN ISLAM AGAMA KITA.


KALAU YANG MULA2 TU HANCUR MAKA LEBURLAH SEMUANYA. JIKA TIDAK BEGITULAH SEBALIKNYA.

KALAU NEGARA HANCUR...NAK BERIBADAT PUN TAK SEMPURNA.

KAU LAINLAH...

aliadijamina said...

Terima kasih diatas topik perbincangan ini... selain bertukar-tukar pendapat kita dapat melihat dari sudut pandangan orang lain...
Sama-samalah kita fikirkan wahai saudaraku,
bagaimana untuk menyatukan sesama kita...
berlainan pendapat bukanlah alasan untuk kita bertelagah..berlainan pendapat untuk kita mencari titik pertemuan itu.Moga kan ada kesempatan lain untuk kita bersama-sama bertukar pendapat dan pandangan.Terima kasih...

singamaraja said...

Terima kasih kasutlama atas tuduhan yang sangat menghinakan itu, al hamdulillah ! setelah kita bertukar pandangan untuk mencari titik penyesuaian maka bahasa kesat itu yang saya perolehi syukur saya kepada Tuhan, sebenarnya saudara telah membuka rahsia pendirian UMNO yang hendakkan bersatu demi untuk membela agama dengan menunjukkan akhlak yang begitu tinggi, ini belum lagi bersatu, kalau bersatu entah bagaimana sikap yang saudara nak tunjukkan sebagai tanda akhlak UMNO yang saudara miliki, bolehkah saudara menerima kecaman dari orang lain sebagaimana saudara lakukan akhlak terhadap saya ?

kasutlama said...

DAH GAMBAR BLOG NI BINATANG, SINGA.TAKAN TAK PAHAM LAEE.

DAN LAGI SATU,
EDEN BUKAN ORANG UMNO KE APA. BUKAN ORANG POLITIK. BUKAN MAINAN DEN POLITIK NIH.

POLITIK NIH HAMPEH, MAINAN NYA. TAK KIRA DARI PARTI MANA PUN SAMA JER.

SATU LAGI,
KALAU NAK BUAT POST, PIKIR2 DULU JANGAN MAIN TARUK JER. SEBAB ORANG AKAN ULAS APA YANG KAU TULIS DAN PERKATAKAN. KALAU KAU TAK TAHAN DENGAN ULASAN ORANG, JANGAN ADAKAN ULASAN.
BUAT SEMACAM RENCANA JER.

ADA PAHAM....BINATANG?.
KAU KAN SINGA.

singamaraja said...

Terima kasih lagi saya ucapkan atas kebisaan bahasa kamu, jika anak orang baik-baik memang begitulah bahasa yang kau lapzkan kan begitu, sepatutnya bila bertandang kerumah orang tentulah ada adap tapi kamu nampaknya tidak begitu, adakah kau lahir dari golongan yang benar beradap ? kedua orang tua kamu dari golongan manusiakah atau apa ?

Jutawan CPO said...

kasutlama.... kasutlama... nama pun "lama".. mesti ko ni org lama.... sebab tu laaa ketegak ko tu kuat sgt... ko kata ko bukan org politik.. tp pemikiran ko tu jelas telah menerima doktrin yg cuba diterapkan UMNO pada rakyat... Bangsa yg mnejadi keutamaan kemudian baru Agama.. Jadi Agama perkara no 2. Sempena Maulidur Rasul ni ko belajarlah dan fahami perjuangan Rasulullah. Nabi mengajar Islam utk menyatukan Arab dan umatnya xkira apa bangsa.. Hatta bangsa Yahudi itu sendiri hidup aman dia Negara Islam.. Peristiwa Holocaust... dimana berlaku?????
Jgn jadi pandai xnak ikut.. bodoh susah nak diajar... bukak minda seluas2nya... Kaji sejarah Salahuddin Al-Ayubi..

Itulah masalahnya sepanjang hidup asyik mengaji jer... tanpa mengkaji... Ni lah akhirnya Islam pada nama... Nabi bersabda "Akhir zaman umatku ibarat buih dilautan".. kena kaji maksud nabi tu... Adakah kita dikatakan Umat Nabi???.. dan adakah kita benar2 Islam yg dikehendaki Allah??? Tepok dada tanya iman... Jazakallah..

Post a Comment