Followers

click for translator to read artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Sunday, November 21, 2010

PERGOLAKAN POLITIK PKR

Posted by singamaraja

Salam

PERGOLAKAN PARTI PKR DIJANGKA TIDAK MENJEJASKAN SOKONGAN RAKYAT KEPADA PARTI TERSEBUT SEKALIPUN DATO ZAID IBRAHIM MENUBUHKAN PARTI BARU DAN YANG TERNYATA BERGOLAK IALAH PIMPINAN MEREKA SAHAJA KERANA ITU RAKYAT DIJANGKA TIDAK BERMASALAH UNTUK TERUS MENYOKONG PAKATAN RAKYAT

3 comments:

Toyin O. said...

Pretty website.

SUARA KUALA PERLIS said...

PENGERUSI PERHUBUNGAN NEGERI PERLIS TIADA FUNGSI


25 Disember 2010.Kangar.Pemilihan 2010 telah lama tamat dan semua calon telah dapat menerima keputusan dan menilai sendiri ketelusan parti dalam menjalankan pemilihan.Hendak atau tak nak,suka atau tak suka,itulah yang kena diterima kalau masih mahu duduk dalam parti.Cuma pada masa sekarang ini apa yang berlaku didalam negeri Perlis amat membimbangkan.Pemilihan 2010 yang lalu seolah-olah perang saudara yang berlanjutan sehingga sekarang ni.


Tinjauan yang dibuat di Perlis mendapati calon-calon yang kalah semasa Pemilihan 2010 terutamanya pada Pemilihan Pusat seolah-olah dihukum dan disingkirkan daripada parti,kerana mereka masih dianggap musuh dan ancaman pada mereka kerana bertanding dalam pemilihan.Sepatutnya semua mereka ini berbaik dan berkerjasama untuk membangunkan parti untuk menghadapi PRU 13 yang dah tak lama lagi.Mereka seolah-olah mencipta musuh dalaman apabila menyingkirkan calon yang kalah pada Pemilihan yang lalu.Tindakan mereka seolah-olah amaran supaya apa-apa pemilahan jawatan tidak boleh ditandingi dan hendaklah dibuat mengikut kehendak mereka yang mempunyai kuasa pada masa itu.Inikah demokerasi yang mereka perjuangkan dalam parti dan adakan bentuk demokerasi yang macam ni yang mereka akan guna pakai seandainya mereka dapat memerintah Malaysia satu hari nanti.
Sebagai contoh,maklumat yang kita dapati daripada perbualan calon yang kalah pada Pemilihan 2010 yang lalu.Mereka disingkirkan terus daripada aktiviti-aktiviti parti dan langsung tidak mendapat maklumat tentang parti,tidak menerima apa-apa notis untuk mesyuarat walaupun mereka secara resminya masih memegang jawatan dan setidaknya masih menjadi ahli parti.Apa yang dimaklumkan kepada kami.setakat hari ini calon-calon kalah yang berjawatan sebelum ini tidak pernah menerima apa-apa notis perlucutan jawatan daripada Pengerusi PKR Negeri Perlis.
Diharap PPN Perlis (En Johari Shafie)dapat membuat kenyataan resmi tentang perkara ini supaya tidak menimbulkan kekeliruan.Sebagai PPN Perlis beliau bertangung jawab untuk menjawab persoalan ini.seandainya ada perlantikan dan perlucutan jawatan dalam parti,individu yang terlibat hendaklah dimaklumkan secara resmi melalui surat.


MEDIA
SRKP

SUARA KUALA PERLIS said...

Siapa bakal Pengerusi Perhubunga Negeri Perlis?
Selepas tamat pemilihan 2010.satu lagi krisis perebutan jawatan berlaku di negeri Perlis.Siapa yang
bakal dilantik oleh pucuk pimpinan PKR untuk menjadi Pengerusi Perhubungan Negeri yang baru?

Masing masing mengaku mempunyai alasan tersendiri untuk dilantik.Lobi melobi,hasut menghasut dan semuanya sedang rancak di lakukan oleh mereka-mereka yang cuba merebut jawatan.Semangat kerjasama dan usaha untuk memimpin parti entah hilang dimana?.Semua mereka ini telah menang jawatan dalam pemilihan 2010(pemilihan cabang) yang lalu.walaupun kemenangan mereka ini secara betul atau tipu,tapi dikira menang la kerana semua bantahan penipuan Pemilihan 2010 yang lalu tidak diterima oleh pihat yng bertangung jawab dalam pkr.Semuanya meresa dah terlalu besar dan layak sangat untuk memimpin perlis.
Apa yang kita dengar,saudara johari shafie yang masih memegang jawatan PPN perlis sekarang mendakwa Datuk Seri Anwar Ibrahim telah memaklumkan kepada beliau melalui talipon,beliau telah dilantik untuk terus memegang jawatan PPN tetapi belum mendapat surat perlantikan resmi dan mungkin akan memperolehinya dalam waktu terdekat.Kemenangan beliau pada pemilihan 2010 sebagai ketua cabang Padang Besar didakwa menjadi kayu pengukur untuk beliau dilantik oleh pusat.seandainya beliau tidak dilantik,beliau bercadang akan keluar parti seperti yang selalu beliau lakukan sebelum ini.Saudara hashim pula mendakwa kenapa beliau tidak boleh dilanti untuk jawatan itu kerana beliau juaga menang ketua cabang Arau pada pemilihan lalu dan mengalahkan ustazah poziah(walau pun Kemenangan masih di pertikaikan kerana bantah tidak diterima oleh pusat).Beliau mendakwa walaupun usianya hampir 70 tahun dan mengalami masallah kesihatan,beliau masih bersemangat dan mampu untuk memegang jawatan tertinggi perlis itu.
saudara Khoo Chu Liang pula menuntut jawatan itu kerana telah dijanjikan oleh Ketua AMK Perlis(saudara Zamri) semasa bersetuju untuk bertanding jawatan Ketua Cabang Kangar dalam usaha AMK untuk menyekat Dr Suraya daripada menang pemilihan itu.Dia juga mendakwa telah banyak mengeluarkan modal untuk menang pemilihan itu dan menaja semua aktiviti AMK Perlis pada musim hari raya yang lalu.Beliau juga mendakwa,berbuat begitu kerana yakin dengan Ketua AMK dan semua yang dijanjikan telah mendapat restu daripada pusat. Secara amnya beliau dijanjikan jawatan PPN jika menang pemilihan cabang kangar.
lain pula yang berlaku pada wanita Perlis.Suasana panas perebutan jawata ketua Wanita Negeri Perlis berlaku antara Tuan Marja Dan Poziah.Masing-masing berebut mengampu Yb zurada kamarudin untuk dilantik sebagai KWN Perlis.Dalam Wanita PKR memang berbeza sikit dengan parti-parti lain,perlantikan dibuat bukan kerana kelayakan atau jasa yang dibuat oleh individu.Tetapi dia dibuat atas sedap mulut dan suka dihati aje.Individu tu akan dilantik jika pandai mengampu dan mengikut cakap walaupun bodoh dan tidak berpelajaran.asalkan boleh ikut cakap dan pandai maki orang.Buat pengetahuan semua Dr Suraya Sudin masih belum mendapat apa-apa surat resmi perlucutan jawatan tetapi beliau sudah dikeluarkan daripada apa-apa aktiviti dan maklumat daripada pusat dan negeri.Pengerusi Perhubungan Negeri tidak dapat membuat apa-apa kenyataan apabila dihubungi untuk mendapat penjelasan.Perebutan jawatan dua nenek sihir tu menjadi lebih mudah apabila Dr Suraya Sudin seolah-olah tidak peduli dengan kedudukan KWN yang disandangnya sekarang.Mungkin dia dah meluat atau muak dengan kelakuan dan kerenah wanita PKR.Cuma yang pastinya kami tetap akan menyokong Dr Suraya Sudin walau pun dengan tiket bebas.
Fikir-fikir dan timbangkan lah apa yang saya tulis.

PENGELOLA
SRKP

Post a Comment