Followers

click for translator to read artichel

English French German Spain Italian Dutch

Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified
by : BTF

Thursday, December 31, 2009

Selamat Menyambut Tahun 2010

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Tahun baru yang akan penuh dengan cabaran yang perlu setiap kita berhati-hati tentang akibat dan musibah yang akan di hadapi bersama, apa yang penting kita rapatkan saf untuk mencari keredhaan Tuhan

Sunday, December 27, 2009

Dasar UMNO Sudah Padam

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Sambungan ...

Dasar UMNO yang berteraskan membela bangsa dengan tema semangat kebangsaan sudah tidak lagi di perjuangkan oleh orang melayu khususnya UMNO, pucuk pimpinan mereka merasakan dengan dasar tersebut maka UMNO akan kecundang pada PRU 13 nanti kerana itu mereka hilang arah untuk meneruskan dasar perjuangan mereka lalu mereka meniru dasar perjuangan orang lain khusnya perjuangan DAP iaitu satu Malaysia

Orang melayu khususnya UMNO sendiri tidak berpuas hati dengan dasar satu Malaysia kerana dasar ini selain meniru dasar parti lain mereka juga telah gagal mengimarahkan dasar asal mereka iaitu semangat Kebangsaan kerana dasar tersebut selain di larang oleh agama juga telah di tolak oleh rakyat di negara ini oleh itu UMNO tiada pilihan yang lain melainkan meniru perjuangan dasar parti lain untuk terus memerintah negara ini

Dalam UMNO sekarang kebanyakan ahlinya sudah mula menyedari bahawa dasar perjuangan parti mereka sudah luntur dan tidak akan pulih sampai bila-bila kerana dasarnya sudah di tolak orang ramai, mempertahankan dasar UMNO sampai serak suara adalah kerja sia-sia dan bodoh, orang UMNO yang mengakui beragama islam sepatutnya sudah lama menukar dasar mereka kepada islam akan tetapi kebanyakan pimpinan mereka buta agama dan pengikut mereka juga demikian

Ada bidalan melayu lama yang sangat popular yang mengatakan bahawa seputih-putih ampas tetaplah di buang, sebusuk-busuk daging di kincah, di masak di makan juga ertinya sebenci-benci UMNO kepada rakyat kelantan janganlah sampai membuang mereka seperti ampas, kalau bencipun anggaplah mereka itu sebagai daging yang busuk, ertinya membenci mereka sampai memberikan peluang nikmat minyak kepada negara Thailand adalah tidak kena sama sekali namun itulah yang berlaku yang mana UMNO sudahpun sifatkan orang melayu Kelantan sebagai ampas

Saturday, December 26, 2009

Dasar UMNO Sudah Padam !

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Dasar UMNO sudah di padam kerana mahu terus berkuasa ! Ertinya UMNO sanggup memadamkan dasar perjuangannya dari semangat membela bangsa kepada dasar satu Malaysia ! SALAM SATU MALAYSIA pula hu hu hu

Ada cerita yang atok beritahukan daripada mulut orang politik yang menunaikan haji ke Makkah yang mengatakan bahawa dasar UMNO terpaksa di kuburkan kerana mahu mengekalkan kuasa di Malaysia, dasar satu Malaysia adalah konsef nazak UMNO berikutan mereka sudah hilang sokongan daripada kaum lain terhadap UMNO

Orang melayu yang datang dari Malaysia yang mengerjakan haji di Makkah sebenarnya sudah hilang kepercayaan terhadap UMNO kerana sikap UMNO yang sanggup menaikan minyak atau Gas Malaysia ke Thailand sekali gus memberi banyak peluang kepada rakyat asing pekerjaan ini menunjukkan bahawa UMNO sanggup membelakangkan nasib kaum bangsanya sendiri seperti nasib orang melayu Kelantan

Orang UMNO terutama di Kelantan yang bersemangat kebangsaan semuanya sudah di kunci mulut mereka dari bercakap tentang yang hak dan yang ada pada mereka hanyalah yang batil sahaja iaitu menindas kaum bangsanya sendiri dengan melakukan sokongan membabi buta terhadap UMNO pusat, nah sekarang orang melayu Kelantan cubalah jawab persoalan ini

bersambung ........

Thursday, December 24, 2009

Selamat Pulang Atok

Posted by singamaraja

Ahlan Wasahlan

SELAMAT PULANG KE TANAH AIR ATOK (PAK KARAMU)

Mungkin banyak cerita yang perlu kita ketahui dari Pak Karamu sekembalinya daripada Makkah, maklumat awal mengatakan bahawa kebanyakan umat islam yang datang mengerjkan ibadat haji di Makkah adalah pengotor dan tidak bertamadun

Monday, November 9, 2009

Pesanan Baginda Rasullullah s.a.w

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

PESANAN BAGINDA RASULLULLAH S.A.W KEPADA UMATNYA YANG JANGAN DI AMBIL RENGAN DAN JANGAN BURUK SANGKA TERHADAP HADIS INI JIKA ANDA UMATNYA YANG IKHLAS

عن حذيفة بن اليمان رضى الله عنه قال: كان الناس يسأ لون رسول الله صلى الله وسلم عن الخير

وكنت اسأله عن الشر مخا فة ان يدركنى ، فقلت، يا رسول الله ، انا كنا فى جاهلية وشر ؟ فجاءناالله بهذا الخير، فهل بعد هذا الخير من شر؟ قال : نعم ، قلت : وهل بعد ذلك الشر من خير قال نعم، فيه دخن، قلت وما دخنه؟ قال: قوم يهدون بغير هديي تعرف منهم وتنكر ، قلت، فهل بعد ذلك الخيرمن شر؟ قال: نعم، دعاة على ابواب جهنم، من اجابهم اليها فذفوه فيها، قلت، صفهم لنل، قال: هم من جلدتنا ويتكلمون بألسنتنا ، قلت، فما تأمرني ان ادركني ذلك؟ قال: تلزم جماعة المسلمين وامامهم، قلت، فان لم يكن جماعة ولا امام ؟
قال: فاعتزل تلك الفرق كلها،ولو ان تعض بأصل سجرة حتى يدركك الموت وانت على ذلك

Maksudnya:

Dari Khuzaifah bin Yamani katanya: orang ramai bertanyakan kepada Rasullullah saw berkenaan dengan kebaikan, aku bertanyakannya berkenaan dengan kejahatan, lalu aku berkata wahai Rasullullah kami dahulunya berada dalam jahiliyah, dan kemudian Allah datangkan kepada kami kebaikan (islam) adakah selepas kebaikan islam itu ada keburukannya ? Sabda Rasullullah saw Ya ! di dalamnya ada keburukan

Lalu aku bertanya: Apakah keburukan itu ya Rasullullah, sabda Rasullullah saw: "adanya golongan-golongan yang berpegang dengan yang lain daripada ajaraku dan memberikan petunjuk dengan yang lain daripada petunjukku, kamu mengenali mereka dan kamu mengingkari mereka

Aku bertanya lagi: Adakah selepas kebaikan itu ada pula keburukan, Sabda Rasullullah saw : Ya di dalamnya ada penyeru-penyeru ke arah neraka jahannam, sesiapa yang menyahut seruan mereka nescahaya akan di campakkan bersama mereka ke neraka jahannam

Lalu aku berkata: Gambarkan kepada aku bagaimanakah sifat mereka itu, Rasulullah saw bersabda: "Mereka itu adalah kulit yang sama dengan kita dan bercakap dengan bahasa yang sama dengan bahasa kita"

Lalu aku bertanya lagi : Apakah perintah engkau jika aku sempat berjumpa dengan keadaan ini, maka sabda Rasullullah saw: " Engkau hendaklah bersama dengan jama'ah islam dan pemimpin mereka, Aku bertanya lagi : " Sekiranya tiada jama'ah dan tiada pemimpin ? Sabda Rasullullah saw : " Kamu hendaklah mengasingkan diri dari jama'ah mereka walaupun engkau terpaksa memakan akar-akar kayu ataupun engkau mati dalam keadaan demikian

Berdasarkan hadis Rasullullah ini adakah sesiapa yang hendak menafikannya dan bagaimana nasib kita sebagai umat Muhammad saw ?

Bagaimanakah syarat-syarat dasar yang di bawa oleh jama'ah islam dan bagaimana pula syarat dasar yang bukan jama'ah islam di dalam negara ini ? tanyakanlah diri sendiri

Thursday, November 5, 2009

Ragam Tersirat

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Tidak ada keikhlasan melainkan semuanya pekerjaan syaitan, kadangkala manusia mewajibkan kepada mereka berperangai syaitan kerana pendirian pribadi yang berpandukan agama tidak ada kepada mereka melainkan di dorong oleh sifat takut, ada kepentingan, tiada pendirian atau mereka telah di kuasai oleh manusia jenis syaitan

BenarlahAllah dan RasulNya bahawa manusia yang membelakangkan Tuhan akan mudah di kuasai oleh syaitan dan manusia, kita menyedari bahawa mana-mana negara yang tidak mengambil islam sebagai dasar hidup maka rakyat di negara tersebut akan hidup sebagai haiwan yang melata demikian yang telah di tentukan oleh Allah

Manusia adalah jenis makhluk yang sempurna di antara makhluk Allah yang lain namun apabila manusia tidak bersedia keluar daripada sifat makhluk kepada sifat manusia yang bergelar insan maka kehidupan manusia iru tiada bezanya dengan haiwan walaupun kelihatannya manusia itu berbeza dengan haiwan, demikian jika kita rajin membaca al quran

Manusia jangan malu-malu membandingkan sifat mereka yang ada dengan haiwan yang lain, manusia makan,minum, mandi, tidur, berkasih sayang, berketurunan, berusha dan berikhtiar maka haiwan juga demikian cuma haiwan tidak memiliki lembaga akalnya, sebab itu haiwan boleh berfikir sama macam manusia akan tetapi matlamatnya tidak sempurna

Pernahkah kita melihat haiwan membiarkan anaknya berhujan dan tidak makan ? Pernahkah kita melihat haiwan membiarkan anaknya di usik oleh manusia ? Pernahkah kita melihat haiwan tidak mengajar anaknya bagaimana nak hidup dan mencari makan ? Semua itu kita kena fikir jika kita mahu mengakui diri kita sebagai manusia yang sempurna

Wednesday, November 4, 2009

Rempah Ratus Berita

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

KES MUHAMMAD NIZAR

Permohonan Muhammad Nizar untuk mendapatkan 11 orang hakim bagi menghakimi kesnya gagal, apa yang bermain dalam fikiran rakyat Peran dan negara ialah jika 11 orang hakim yang menghakimi kes Muhammad Nizar maka Nizar akan menang, jika hanya sekadar 5 orang sahaja maka Nizar akan kalah, macam mengundi pada pilihanraya pulak yang dapat di jangka akan keputusannya

ISU DR ASRI

Isu ini sudah sampai kepada pengetahuan Sultan, sebab itu lain kali JAIS jangan membuat kerja tergesa-gesa kerana kesannya akan menyusahkan JAIS sendiri dan kesan dari tangkapan ini menghasilkan tuduhan buruk pada Nakha'ie Ahmad pengarah Yadim yang di pendekkan tugasnya kerana ada kes

ROYALTY MINYAK

Royalty minyak kelantan yang di tuntut bukan Ihsan, kerana itu kerajaan dan petronas jangan nak bodohkan rakyat Kelantan, mereka itu lebih bijak dari kamu dan jangan cuba nak memerangkap rakyat Kelantan kerana rakyat sudah banyak belajar atas penindasan BN

MUSIM HUJAN

Musim hujan sekarang semua pehak kena berhati-hati di jalan raya dan berhati-hati juga pada setiap bangunan kerana pembenaannya tidak cukup kuat sebab harga bangunan mengikut nilai yang kontraktor perolehi

RASUAH SATU CARA HIDUP

Di negara ini kerajaan cuba menghapuskan amalan rasuah sama ada rasuah perniagaan, pembangunan ataupun politik, akan tetapi ia pasti sukar untuk di hapuskan kerana ia bermula daripada peringkat atasan

PERGOLAKAN POLITIK

Pergolakan politik akan terus berlaku pada setiap parti kerana adanya virus tamak dan mabuk kuasa di antara ahli-ahli di samping ada tangan ghaib yang cuba memecahbelahkan keharmonian masyarakat di Malaysia

TIDAK BERTANGGUNJAWAB

Ada agensi kerajaan yang tidak menjalankan tugasnya dengan sempurna kerana ada tujuan udan di sebalik batu untuk kepentingan peribadi yang sangat menyusahkan rakyat di negara ini, mereka perlu di perangi dengan menghukum mereka

SEKONGKOL

Ada agency kerajaan yang suka mencipta huruhara di dalam negara ini kerana ada motif politik kotor untuk kumpulan tertentu bagi mengekalkan kuasa politik mereka sementara rakyat tiada upaya untuk menghakimi mereka kerana suara rakyat beku

HATI BUSUK

Ada segelintir rakyat yang memiliki hati yang busuk yang tugas mereka untuk menghancurkan ekonomi orang melayu dan golongan ini terlalu jahat sehinggakan orang yang berkuasa bersama-sama dengan suara syaitan mereka

Monday, November 2, 2009

Tangkap, Lepas dan Dakwa

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Penangkapan bekas mufti Perlis agak menggemparkan banyak pehak, orng bijak dan pandai agama seperti Dr Asri jangan sangka dia boleh bebas berceramah agama, tambahan lagi negara ini bukan negara yang berasaskan agama akan tetapi negara yang berasaskan tunjuk kuasa, jika zaman orang yang pandai agama berceramah pasal agama seperti zaman dahulu maka Dr Asri tentunya selamat

Tertangkapnya Dr Asri bekas mufti ini menunjukkan dia terlupa dengan nasib bekas mufti Selangor dahulu iaitu al Marhom Ishak Baharom kerana mencegah maksiat di negeri Selangor. Dr Asri telah di tangkap dan di lepaskan 4 jam kemudiannya tanpa pertuduhan namun Singamaraja yakin dia akhirnya akan di tuduh sebagai memberikan ceramah agama tanpa tauliah atau kebenaran

Thursday, October 29, 2009

Seminar Politik Langkah Bijak

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Langkah Pas pusat akan menganjurkan seminar politik kepada ahlinya di lihat sebagai untuk memantapkan ahlinya cara berpolitik di anggap satu langkah yang bijak kerana apa yang kita lihat kebelakangan ini apabila begitu ramai orang sudah mengenali parti itu tapi selok beluk arah tuju parti itu tidak ramai yang faham

Ramai ahli-ahli yang baru berjuang dalam jama'ah Pas masih lagi terikat dengan fahaman melayu itu islam dan islam itu melayu, fahaman ini sangat merbahaya tambahan pula kehidupan mereka sentiasa di nyanyikan oleh suara media yang saban hari mengumandangkan konsep tersebut yang menyumbat telinga mereka saban hari

Konsef bangsa atau konsep melayu mereka ambil dari penyatuan akal di kalangan mereka yang di pacu oleh barat sementara konsep islam telah tersedia dan di tetapkan oleh Allah yang manusia tidak boleh ubah melainkan dari ayat mutasabbihah, itu sebab di ujudkan ijmak Ulama dan qias, kehidupan jamaah islam di negara ini sentiasa di dedahkan oleh musuh islam dengan konsep sekular yang mereka boleh dengar dan lihat setiap hari

Di katakan lebih seribu orang akan menghadiri seminar pada 7 Nov hadapan di harapkan seminar itu mampu melahirkan pejuang islam yang baik


Wednesday, October 28, 2009

DUN Perak Bersih atau Kotor

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Persidangan Dewan Undangan negeri Perak bersih atau kotor, Speaker dia bersih atau kotor, tindakan polis benar atau tidak, penyingkiran Zambry dan 6 Exconya benar atau tidak, minit mesyuaratnya sah atau tidak, minit mesyuarat PR benar ataupun tidak, sidang telah berjalan pada pukul 10 am sedangkan ADUN PR masih di periksa polis adil ataupun tidak, membuka songkok dan jubah speaker PR dan mencekeknya adil atau tidak

Di pandang dari amalan demokrasi tindakan yang telah di lakukan oleh BN/UMNO dan polis benar atau tidak, jika benar tunjukkan alasannya mengikut undang-undang dan perlembagaan negeri, menghalang ADUN dengan melambat-lambatkan ahli dewan masuk kerana alasan relevan atau tidak, selama mana suasana ini dapat di tahan oleh ADUN PR ?

Tuesday, October 27, 2009

Sidang DUN Perak

Posted by singamaraja

TERKINI

Persidangan DUN Perak macam pasar malam ini kerana ADU BN/UMNO dan ADUN PR masing-masing bersidang berasingan, di saat ini ADUN BN/UMNO sedang mengikuti persidangan ADUN PR bermesyuarat yang di kendalikan oleh V Sivakumar

Polis Halang Masuki Bngunan DAP

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Polis telah menghalang 4 wakil DAP melintasi masuk bangunan nya tapi melepaskan kemudiannya sepatutnya kawasan tersebut tidak boleh di masukki oleh orang ramai sahaja kerana keselamatan bukannya wakil parti DAP, ni mulalah nak cari pasal atau saja nak buat provokasi ?

Perak Terkini

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

BANGUNAN SUK IPOH PERAK CEMAS DAN LEMAS KERANA TERLALU RAMAI POLIS

Setakat ini belum lagi ada berita daripada DUN Perak, apa yang dapat kita kongsi bersama ialah bangunan SUK Perak telah di hadiri oleh polis dengan jumlah yang begitu ramai, semua pintu ke bandar Ipoh telah di kawal dan di lencongkan pada tempat tertentu demi keselamatan, black maria kelihatan bersedia untuk mengisi manusia di dalamnya

Liputan hari ini mungkin agak sukar kerana polis berkawal terlalu ketat dan ramai, walau bagaimanapun kita cuba membuat liputan keselamatan di sekitar bangunan SUK

Hassan Ali, Nasaruddin

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Hassan Ali dan Nasaruddin berehatlah dari menjadi alat UMNO, tindakan kamu memanggil blogger UMNO atau pro UMNO sebenarnya tidak bijak kerana sidang yang kamu adakan itu bukan untuk bercakap tentang tugas kamu sebagai wakil rakyat tapi sebagai seorang ahli PAS yang bercakap tentang masalah dalaman dalam PAS dan perancangan kamu yang bersekongkol dengan UMNO sama ada kamu berdua sedar atau terlepas pandang

Kamu berdua sepatutnya fahan tentang dasar kedua parti UMNO dan PAS ini mempunyai perbezaan yang sangat ketara, yang kamu perlu faham ialah apabila perdana menteri israil di dalam dewan parlimen Mesir membacakan ayat al Quran lalu terpesonalah semua bangsa arab dan ramai di antara bangsa arab yang mula berlembut dengan israil, selang beberapa hari saja umat Palastin di bunuh dengan kejamnya oleh Israil

Allah mengingatkan umat islam tentang bangsa ini yang bermaksud " Orang Yahudi dan Nasrani tidak akan senang kepada kamu selagi kamu tidak mengikuti cara hidup mereka "


SUK Perak dah Ghaib ?

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Adakah benar ceritanya nyaj oi bahawa SUK Perak telah hilang tanpa kesan menjelang 28 Oktober ? Kemana mike menghilangkan diri atau di sorok oleh hantu sorok-sorok ? minta sesiapa yang tahu cerita ini

Monday, October 26, 2009

28 Oktober Yang Gersang

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

DUN Perak akan mengadakan mesyuarat DUN buat pertama kalinya selepas 7 May 09 yang lalu, pada sidang DUN 7 May 09 tersebut kita di sajikan dengan mesyuarat ala samseng dan paling buruk di negara ini dan tiada sebarang aginda mesyuarat yang di iktiraf mengikut tamadun manusia walaupun pada mesyuarat itu di katakan terlantiknya speaker baru dan terlucutnya speaker lama oleh majlis mesyuarat DUN di rimba

Sebelum dari itu semasa mesyuarat DUN yang telah di adakan dan di pengurusikan oleh speaker PR maka Zambry dan 6 exconya telah di gantung dari menghadiri sidang DUN, ini bermakna wakil UMNO/BN krang 7 orang bagi sesi sidang DUN kali ini, andainya mereka ini hadir juga maka sidang akan kecoh pada awal pembukaannya, dan speaker dari BN yang di katakan telah di lantik pada sidang kecoh 7 May itu akan di sekat kerana telah cemar dan tidak sah

Sementara itu speaker BN telah memberikan amarannya kepada speaker PR supaya tidak memakai baju speaker, ini juga adalah asas-asas punca pertenkaran akan berlaku pada sidang DUN yang akan di adakan itu, kita tengoklah apa suasana yang akan berlaku nanti , saya rasa iakan menghasilkan berita tak baik dan gagal




Sunday, October 25, 2009

Tak Jadi EGM Atok Betul !

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

TAK JADI EGM UMNO pula prasssss !

Atok saya Pak Karamu tu bolehlah saya katakan otai muslihat politik orangnya, betul dia kata dari awal-awal lagi EGM kerja orang gila dan memalukan dan merendahkan Pucuk pimpinan Pas saja, walaupun ramai orang yang tak setuju dengan atok tapi pandangan atok terhadap kenyataan Nik Aziz itu juga muslihat politik, akibatnya semua orang terkejut beruk termasuklah UMNO yang akhirnya mereka berpandangan berbagai-bagai dan di sanalah Nik Aziz dapat membaca hati anak buahnya dan hati bukan anak buahnya

Atok kata perkara asas yang boleh mencacamarbakan bukanlah soal UG yang menyebabkan ujud pro dan kontra dalam Pas dan di luar PAS tapi soal EGM yang hendak di gunakan pada tempat dan masa yang sangat tidak relavan, katakanlah ada sekor dua hantu raya UMNO di dalam Pas maka EGM tak perlu di gunakan jika di gunakan maka nampak sangatlah orang Pas ini menggunakan peluru berpandu kerana nak tembak hanya dua ekor nyamuk yang sedang lemas selepas terkena ubat nyamok

Orang Pas jangan hanya berpolitik tanpa memahami muslihat berpolitik, kalau hanya pandai berpolitik tanpa ada muslihat maka belajarlah dulu kemudian barulah bercakap tentang politik, atok kata bakal yang mewarisi akal Nik Aziz buat masa yang akan datang ialah Mat Sabu dan Salahuddin Ayob

Friday, October 23, 2009

Orang Pas Di seru masuk DAP

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Jika betul PAS akan mengadakan Muktamar Khas untuk menyingkirkan kepimpinannya maka mereka di harapkan keluar beramai-ramai dari PAS dan menyertai DAP kerana parti itu memerlukan orang melayu yang beragama islam dan Nik Aziz sudah berpandangan bahawa DAP baik untuk masa akan datang bagi orang bersemangat melayu juga mungkin yang beragama islam

Ana rasa setiap orang melayu yang tidak bersemangat kaum tidak layak masuk UMNO tapi mereka layak untuk masuk DAP ataupun PKR namun DAP lebih baik dari PKR sebab dalam DAP ada Demokratik dalam PKR ada Keadilan kedua-dua itu di kira ok lah, tapi ingat orang PKR hendaklah tentukan bau UMNO yang ada pada mereka itu di klorok dulu


Wednesday, October 21, 2009

One Malaysia Muslihat Cemas BN

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Konsep One Malaysia adalah konsep cemas kerajaan UMNO/BN setelah sokongan bukan islam merosot terhadap UMNO/BN, UMNO/BN mengharapkan jika konsep ini di perkenalkan orang bukan islam kembali menyokong UMNO/BN dalam mana-mana pilihanraya sekali gus mengekalkan mereka berkuasa di negara ini

One Malaysia seolah-olah UMNO menggadaikan dasar perjuangan kebangsaan melayu yang di amalkan oleh UMNO selama ini akan tetapi One Malaysia nampaknya hanya untuk mengembalikan maruah UMNO sahaja tanpa mendaulatkan perkara bahasa, budaya, agama dan lainnya yang menjadi kemegahan sesebuah negara

Contoh yang paling jelas ialah terkuburnya bahasa kebangsaan di negara yang di katakan sudah merdeka ini dan rata-rata di pejabat kerajaan dan swasta tidak mengamalkan bahasa kebangsaan Malaysia sebagai bahasa yang di kuatkuasakan dan kerajaan hanya arahkan secara tidak ikhlas supaya menggunakan bahasa kebangsaan bagaikan melepaskan batuk di tangga

Dalam soal bahasa dan budaya nampaknya Malaysia macam berada di persimpangan jalan sama ada mahu mengikut dan mendaulatkan maruah bahasa dan budaya atau mahu memadamkannya terus dan menggantikannya dengan konsep sama seperti singapura atau Malaysia mahu mengikut fahaman dasar DAP untuk Malaysia Malaysian

Singapura telah berjaya menjadikan penduduk negara itu sebagai bangsa singaporean setelah negara itu telah di serahkan oleh pemerintah UMNO kepada PAP dan singapura telah menjadikan bahasa inggeris sebagai bahasa resmi kepada penduduknya dan mungkin UMNO yang menjadi teras pemerintah di negara ini juga akan menjadikan bahasa inggeris sebagai bahasa kebangsaan di satu hari nanti jika UMNO terus berkuasa di negara ini, inilah matlamat konsef One Malaysia

Monday, October 19, 2009

PR Perak Bersiap Sedia

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Perak perlu bersiap sedia untuk menghadapi pilihanraya bagi menentukan siapa yang berhak memerintah negeri itu, ada berita yang boleh di percayai bahawa Perak akan bubar DUN semasa musim haji ini dan mungkin selepas sidang DUN pada 28 oktober 09

UMNO merasa konfiden kembali memerintah negeri Perak dan memenangi pilihanraya kali ini kerana tektik Bagan Pinang berjaya di laksanakan terhadap kaum india dan cina di sana dengan merasuah mereka secara besar-besaran demikian juga undi pos

Di antara rakyat Malaysia yang prihatin terhadap negeri Perak mengakui bahawa Perak patut adakan pilihanraya kerana mereka tak boleh lagi di biarkan bagaikan rakyat yang terbiar tanpa pemimpin yang sah, sementara yang ada sekarang adalah pemimpin yang di istiharkan tidak mengikut kehendak rakyat negeri Perak secara majoriti

Apa yang jelas Perdana Menteri Malaysia telahpun berjumpa dengan sultan dan raja muda perak dan rombongan itu telah di sertai oleh menteri besar UMNO iaitu Zambry

Friday, October 16, 2009

UMNO Puk,Pek,Puk,Pek agama

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

UMNO jangan la nak buat lawak ! nanti orang kata UMNO bodoh marah, tapi fikiaq mai la, kalau UMNO yang berjuang berdasarkan semangat kebangsaan yang bercanggah denga islam kemudian mereka kata nak bela agama kan lawak namanya, tak masuk akal la, tolong la jangan jadi kartoon !

Kalau UMNO kata nak bela bangsapun kartoon juga sebab ada bukti yang mereka dah inaya melayu islam semasa PAS memerintah kat Trengganu, kalau UMNO bagi subsidipun mereka pilih kroni dia selain kroni dia tak bagi sebab bukan UMNO, jadi nak bela bangsa apa namanya

Kalau nak bela dan menjaga negarapun lagi tak boleh harap sebab Singapore dah dia lepas, Pulau Batu putihpun dia dah lepas jadi apakah harapan melayu kepada UMNO semuanya ada bukti dan semua orang dah tahu jadi orang melayu boleh harapkah dengan UMNO ni

Selepas tiga perjuangan yang akan di perjuangkan oleh UMNO telah di rosakkan oleh UMNO sendiri maka dia suruh orang UMNO Bangun Untuk Berubah, Hmm aduuuuuyai ! boleh caye ke ? Boleh harap ke ? Sedangkan pemakanan orang melayu bernaspun dah gadai kat Hong Kong dari tangan melayu, tak faham lagi ke UMNO ni

Alahai UMNO memang tak layak pentadbir negara ,agama dan bangsa dan orang UMNO kena tengok anunya ada lagi tak ?

Wednesday, October 14, 2009

Pindaan Perlembagaan UMNO tak Tepat

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Pindaan Perlembagaan UMNO yang hendak mendaulatkan agama, bangsa dan negara di lihat sebagai langsung tidap menepati fitrah daripada Allah s.w.t ini kerana UMNO masih tidak mahu mengambil islam sebagai dasar perjuangannya sekalipun mereka mahu membela agama, bangsa dan negara

UMNO jangan main silap mata kepada rakyat kerana rakyat sudah banyak faham tentang agama yang di perjuangankan oleh UMNO dan UMNO perlu faham bahawa yang menyelamatkan agama bukan bangsa, yang menyelamatkan bangsa bukan bangsa dan yang menyelamatkan negara bukan juga bangsa akan tetapi islanlah yang menyelamatkan agama, bangsa dan negara

UMNO yang mengambil pendekatan pembelaannya dengan istilah Wahdatul tidak akan menghasilkan kesatuan fikr dalam semua hajat dan cita-cita mereka kerana asasnya adalah pertolongan Allah yang memperkenalkan agama islam sebagai dasar untuk manusia supaya manusia tidak keciwa namun manusialah yang cuba untuk menengahkan dasar dari pikirang mereka yang tidak akan sampai kemana

Apa yang saya dengar dari bualan orang ramai bahawa UMNO akan mengambil dasar islam pada pindaan ini akan menggerunkan PAS rupa-rupanya UMNO masih di takuk yang lama akan tetapi menjenamakan Wahdatul yang tidak tepat kerana itu mari kita dengat mafhum al Quran

" Berpegang teguhlah kamu dengan tali Allah (Al Quran) dan jangan kamu berpecah belah"

Sebenarnya UMNO sangat penakut untuk mengambil islam sebagai dasarnya ini kerana mereka di kalangan pucuk pimpinan tersangat ramai yang sekular yang mengasingkan agama dengan pemerintahan selain mereka takutkan kuasa barat yang mengketiakkan mereka

Monday, October 12, 2009

Tentera Menghina PAS

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Terima kasih kepada Angkatan Tentera Malaysia kerana berjaya menghina PAS dengan memberikan undi kepada BN/UMNO begitu besar dan memberikan undi kepada PAS sekadar menunjukkan kepada PAS bahawa semangat islam yang ada dalam tentera hanya sekumit sahaja

Singamaraja tidak hairan jika undi Pos dari polis memungkinkan kosong kerana dalam polis tiada kor agamanya akan tetapi dalam tentera mereka ada kor agama namun tiada yang dapat di harapkan dari tntera untuk membantu pejuang agama di negara ini

Tentera Malaysia tidak memilih parti islam yang dasarnya mengikut apa yang telah di tetapkan oleh Allah akan tetapi tentera Malaysia memilih UMNO yang dasarnya bertentangan dengan kehendak islam so terima kasih sekali lagi kepada tentera dan kor agamanya

Dasar agama yang di bawa oleh PAS tidak ada di dalam hati tentera kerana PAS tidak ada apa yang hendak di hadiahkan kepada tentera sebagaimana janji UMNO yang dapat memberikan berbagai-bagai janji kepada mereka demi untuk kebahagian dunia dan akhirat


Saturday, October 10, 2009

Terkini Di Bagan Pinang

Posted by singamaraja

Setakat ini sudah 47 % telah keluar mengundi dan berita yang tidak rasmi mengatakan undi Pos di menangi oleh Pas

Bagan Pinang boleg Berkurung

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

PAS mampu buat kejutan di Bagan Pinang, pengundi muda yang akan balik ke Bagan Pinang akan mengundi PR dan mereka akan membuat kejutan kepada BN, sementara itu aktiviti samseng UMNO sudah kecut akibat penambahan kawalan unit amal dan petugas PKR

Friday, October 9, 2009

Terkini di Saat Akhir Bagan Pianang

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

SEKUMPULAN PENGUNDI TENTERA YANG TELAH MENGUNDI TELAH BERIKRAR UNTUK MEMBNTU CALON PAS DI BAGAN PINANG UNTUK MENARIK LEBIH RAMAI PENGUNDI POS YANG BELUM MENGUNDI DAN MEREKA JUGA AKAN MEMANTAU KESELAMATAN PETUGAS pr DARI DI SERANG OLEH KOMANDO UMNO

TAKBIR !!!

Setiausha Agong UMNO jangan bodoh

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Tengku Adnan Tengku Mansur yang juga setiausha agong UMNO menyatakan bahawa UMNO tak pernah bising dengan undi POS sekalipun mereka kalah dengan undi Pos, kenyataan Tengku Adnan ini macam budak bodoh dan bangang, kenyataannya langsung tidak profesional

Kenyataan Setiausha Agong UMNO itu mungkin dia hendak tunjukkan bahawa SPR telus pada hal SPR itu UMNO lah yang lantik, jadi SPR itu UMNO dan UMNO itu SPR, sebab itu UMNO tak pernah bising dengan SPR sebab takut tembelangnya akan bocor

Thursday, October 8, 2009

Terbongkar Habis Akhlak UMNO

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

PILIHANRAYA YANG TERHEBAT

PILIHANRAYA BAGAN PINANG MENYAKSIKAN BERBAGAI-BAGAI KES BURUK UMNO TERBONGKAR,IILAH PILIHANRAYA YANG BANYAK MENGHASILKAN CERITA BUSUK UMNO/BN

Pilihanraya kecil Bagan Pinang menyaksikan terlalu banyak kes di dedahkan oleh PR dengan bukti yang kokoh sehinggakan UMNO/BN menjadi penik untuk menjawabnya, PAS terus mendedahkan tembelang UMNO sementara UMNO terus juga berkempen untuk meyakinkan rakyat supaya mengundi parti itu

Di mulai dengan kes rasuah, melindungi perogol, membahagi-bahagikan tanah pantai port Dickson dengan kroni, menginaya pemilik tanah felda, memutar belitkan fakta hukum quran dan banyak lagi perkara yang tidak sepatutnya di lakukan UMNO/BN telah di dedahkan semata-mata untuk memberikan ingatan kepada rakyat supaya tidak bersubahat dengan parti tersebut

Kempen bertambah sengit dan Ganas

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Kempen di Bagan Pinang bertambah sengit dan ganas, UMNO yakin menang mudah, PAS juga yakin menang mudah, andainya orang Bagan Pinang memilih calon UMNO bererti mereka memilih calon yang telah melakukan rasuah, ertinya mereka adalah berdosa, andainya mereka mengundi PAS maka mereka memilih pemimpin yang bersih dan benar mengikut agama

Rakyat Bagan Pinang meramalkan PAS akan menang tipis demikian pemerhati politik meninjau dan mengkaji suasana kempen di sana, sementara BN pun ada peluang menang jika undi POS menyebelahi UMNO, sebab itu kita tunggu apa keputusannya nanti

Wednesday, October 7, 2009

Tembelng UMNO pecah lagi

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Tembelang UMNO pecah lagi di Bagan Pinang, kali ini bekas jenderal memecahkannya, tembelang itu, Apakah tembelang tersebut ? Tembelang UMNO telah merasuah setiap anggota tentera yang menghadiri majlis pengistihatan Port Dickson sebagai bandar tentera darat yang mana di katakan setiaap yang menghadirinya di berikan sebanyak RM 300 seorang

Untuk apakah peruntukan tersebut jika tidak rasuah politik ? Umat islam yang peka dengan kerja jijik tersebut teringat bagaimana Firaun yang banyak menggunakan wang ringgit serta harta benda semata-mata untuk memikat rakyatnya supaya rakyat menyokong beliau, hal ini jangan ada sesiapa yang hendak menafikannya secara sembrono, yang penting bacalah al quran akan sifat dan sikap Firaun yang hampir mirip dengan kelakuakn UMNO/BN

Tuesday, October 6, 2009

Terkini UMNO Ngelabah

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Apa hujah UMNO berkempen di Bagan Pinang ?

Sungguh muflis kempen UMNO di Bagan Pinang, kempen mengemis simpati UMNO di Bagan Pinang sehinggakan sanggup berbohong mencederakan diri sendiri, sanggup edar risalah palsu minta rakyat bersimpati, sanggup berhubung dengan pengundi tentera yang bersimpati dengan PR di suruh membuat kerja luar sehinggakan tak dapat mengundi di hari mengundi, sepatutnya BN yang memerintah negaralah yang mahu bersimpati dengan rakayat, ini sudah terbalik pulak

Kebanyakan kempen UMNO di Bagan Pinang meminta simpati rakyat dengan membuat tuduhan palsu bahawa PR rakus dan jahat, ini bukanlah kempen namanya, kita tak tahu bagaimana fikiran rakyat apabila UMNO berkempen demikian rupa

UMNO sebenarnya melakukan kempen sedemikian adalah kerana mereka hendak menutup tembelang busuk mereka dengan isu Rasuah, isu bosnya yang berkhaluat dulu, isu altantuya dan banyak lagi isu yang bertentangan dengan perkara sosial pemimpin parti tersebut yang telah menjadikan UMNO terpalit dengan keburukan moral, isu pengundi hantu tentera, isu kelemahan SPR dan banyak lagi

Semua kempen UMNO kali ini hanya untuk mengalih pandangan rakyat di negara ini kepada isu pemimpin dan ekonomi negara ketika ini yang kian sudah tidak lagi mampu bagi UMNO untuk menangkisnya, kerana itu mereka alihkan pandangan dan pemikiran rakyat terhadap kempen bodoh UMNO

Monday, October 5, 2009

Bagan Pinang Terkini

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Ana baru balik dari Bagan Pinang ! masya Allah kelentongnya UMNO ! nak marahpun ada nak ketawapun ada, tapi ketawalah yang lebinya, nasib baik ketawa tak berdekah-dekah boleh kontrol lagi insya Allah !

Apa cerita ?

Cerita ketua putra UMNO pakai guard leher yang di katakan sedikit luka TAPI dia pakai guard tengkok yang selalu orang pakai kerana terjatuh motor atau jatuh tunggang kuda ! hampeh betul la mamak sekor ni ! ayo yo ! ada patah ka ! lu kasi tau la sama itu orang UMNO pakai baju PAS kasi hantam sampai patah lu punya leher, lepas itu lu panggil la press confrence

Oi ! putaq alam betul la mamak sekor ni, Woi ! mamak ! lu cari la itu pambu kemudian nanti orang pukul sama lu dulu nanti lu baru tau

Saturday, October 3, 2009

Menang atau Kalah Bagan Pinang

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

UNTUK ORANG BAGAN PINANG

Ketika mana orang ramai sedang bercakap dari hal calon BN/UMNO maka ada pertanyaan yang kurang bijak di luahkan oleh UMNO " Jika selain Isa Samad UMNO boleh menang kah ? Jika orang lain selain Isa Samad yang jadi calon UMNO akan kalhkah ? Dr Mahadzir berkata orang yang salah boleh menang dan orang yang benar boleh kalah di Bagan Pinang

Soalnya bukan kalah ataupun menang, soalnya adalah untuk mengingatkan rakyat, jika di letakkan calon yang telah melakukan kesalahan maka ia tidak baik, dan jika UMNO letakkan calon yang baik maka maruah rakyat akan jadi baik, bayangkanlah jika mengundi calon yang tidak baik maka yang kelihatan tak baik ialah rakyat kerana tak tahu pilih yang baik dan yang tak baik

Mustahil rakyat tiada maruah dan tidak tahu hendak memilih mana yang baik dan yang tidak baik, bayangkan juga jika rakyat mengundi calon yang tak baik ? Tentulah rakyat di anggap tak tahu menilai di antara yang baik dan yang tak baik, andainya rakyat mengundi juga yang telah tidak baik maka mereka boleh tanya diri mereka sendiri sama ada mereka baik atau tidak baik

Friday, October 2, 2009

UMNO Bagan Pinang Jangan Bodoh

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Isa Samad, Isa Samad,Isa Samad,Isa SamadmIsa Samad lepas tu anaknya, anaknya, anaknya, anaknya ! inilah tradisi UMNO nak memenopoli jawatan atau jadi wakil rakyat yang di wakili oleh satu keturunan keluarga orang lain hanya jadi penonton atau jadi pengikut dan tidak berupaya nak lawan sebab orang atau keluarga politik wajib banyak wang dan mereka yang banyak wang adalah kerana politik kemudiannya menjadi politik wang atau rasuah politik

Orang politik jika mereka melakukan rasuah politik maka mereka tidak perlu di dakwa ke mahkaman kerana Mahkamah tiada kuasa untuk membicarakan pesalah rasuah politik dan perasuah politik pula bebas kemana saja mereka nak pergi asalkan mereka BERUANG dam mereka tetap menjadi pilihan rakyat kerana hinanya seseorang itu bukan kerana rasuah tapi hinanya mereka kerana tiada BERUANG

Orang Negeri Sembilan belum lagi pandai berpolitik kerana itu mereka di buli oleh kumpulan yang BERUANG dari kalangan orang politik yang rasuah, oleh kerana itu jika orang Bagan Pinang khasnya dan Negeri Sembilan amnya mahu jadi pandai dan mahu menjadi calon buat masa akan datang maka mereka WAJIB UNDI PAS, jika PAS menang di sana maka keluarga Isa Samad sudah tidak lagi relevan jadi calon di sana dan orang lain pula berpeluang menjadi wakil rakyat

Thursday, October 1, 2009

Tentera Mahu Wakil Sendiri ...

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

MANA MUNGKIN BANDAR KEPUNYAAN TENTERA DARAT BERWAKILKAN AWAM, INI SUDAH MENGHINA KAMI !

Port Dickson yang telah di istiharkan sebagai Bandar Tentera Darat oleh Perdana Menteri Malaysia di kira sebagai menggula-gulakan Tentera Darat bukan sebagai menghormati tentera kerana jika Perdana Menteri mahu menghormati Tentera maka sepatutnya kerajaan Barisan Nasional melantik tentera atau sekurang-kurangnya melantik seorang bekas tentera menjadi calon di sana

Suara dari tentera di Port Dickson yang baru saja Singamaraja terima menyatakan "Apakah kerajaan tidak yakin dengan tentera atau bekas tentera ? Mana mungkin Port Dickson yang telah di istiharkan sebagai Bandar Tentera Darat berwakil rakyatkan seorang awam yang namanya telah tercemar ? Demikian rintihan tentera yang sedang berkhidmat di sana, tambahnya lagi "Apakah dengan berwakilkan seorang calon yang telah berparut itu kami jadikan wakil atau ketua ? Ataupun adakah kami telah di hinakan ?

Wednesday, September 30, 2009

Bagan Pinang Akan Teruji

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Hati dan perasaan pengundi teruji dengan hebatnya janji kerajaan Barisan Nasional di Bagan Pinang, mereka di peningkan oleh lambakan berbagai janji yang kononnya untuk masa hadapan mereka, bagi pehak PAS yang berusha menyatakan bahawa perjuangan mereka adalah berdasarkan kepada islam akan kita lihat nanti adakah ia akan di minati oleh pengundi di sana, ini bererti rakyat akan memilih di antara islam ataupun kebendaan yang di janjikan

Khalifah islan yang di mulai oleh Saidina Abu Bakar As Sidiq memohon kepada orang ramai supaya menyokongnya menjadi khalifah telaj di jawab oleh orang ramai " Jika kamu benar kami akan membantu kamu, akan tetapi jika kamu tidak benar kami akan luruskan kamu dengan pedang ini " demikian panduan yang di utamakan oleh orang ramai kepada Khalifah islam yang pertama itu sebagai syarat rakyat menyokong beliau untuk menjadi ketua

Berdasarkan syarat yang di berikan oleh orang ramai yang mensyaratkan antara kebenaran dan kebengkokan pemimpin, jika ini di ambil kira maka orang ramai akan memilih pemimpin yang benar bukan pemimpin yang bengkok dan yang telah membuat salah yang parutnya masih ada, seolah-olah ada di antara manusia yang tetap mahukan pemimpin yang telah rosak akhlaknya untuk terus menjadi pemimpin, dengan itu penduduk di Bagan Pinang akan teruji keimanan mereka

Gempa Mengubah Undi Pos

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

TERKINI DI BAGAN PINANG

Kerana Gempa Bumi Undi Pos Lari Kepada PR (PAS)

Apabila Tuhan Marah kepada muslihat UMNO di Bagan Pasir yang menawarkan berbagai janji kemudahan kepada Tentera semperna pilihanraya kecil di sana maka Allah mengimbangkan pegangan manusia yang benar dan yang palsu dengan gempa bumi yang mengobankan ratusan nyawa sebagai ingatan kepada manusia supaya memikirkan mana yang benar dan yang palsu

Berita daripada Bagan Pinang di terima sebentar tadi menyatakan bahawa ramai di antara pengundi Pos menyatakan bahawa mereka akan menilai parti mana yang mereka akan pilih berpandukan kebenaran mengikut dasar perjuangan masing-masing dan mereka menyatakan bahawa Gempa dan Sunami menginsafkan mereka tentang kebenaran dan kebatilan

Ada juga di antara penduduk di Bagan Pinang termasuk tentera menyatakan bahawa mereka kan mencari nas daripada Quran dan Hadis tentang punca bala yang di datangkan oleh Allah di bumi dan di lautan kemudian mereka akan menilai parti mana yang benar ataupun salah dan mereka akan mengaitkan dengan alam keliling mereka dan perbuatan amalan mereka

Monday, September 28, 2009

Penilaian Awal Bagan Pinang

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Penilaian awal di Bagan Pinang kedudukan ialah:

Pengundi awam PAS 63 % UMNO 37 %

Pengundi Pos dari Tentera PAS 46 % UMNO 54 %

Semua pengundi di Bagan Pinang mungkin akan berubah peratusannya selepas kedudukan pribadi calon di ketahui pada malam ini, jika PAS dan UMNO mengemukakan calon masing-masing maka peribadi mereka akan menjadi penilaian peratusan penyokong mungkin akan berubah dengan ketara

Penilaian pengundi sudah tidak membuat penunpuan terhadap parti kerana jiak penilaian parti di ambil kira maka PAS akan mendapat sokongan sebanyak 72 % dan UMNO mendapat 28 % ini adalah penilaian yang di buat oleh pengundi di sana dan mungkin penilaian di seluruh negara, ini kerana UMNO telah terlalu lama memerintah dan terlalu banyak telah membuat kesalahan. lagipun rakyat mahu merasakan apakah kesenangan yang di azamkan oleh parti yang baru untuk faedah rakayat

Kebanyakan rakyat di negara ini terutana kedua ibu dan bapa sudah muak dengan telatah kerajaan yang gagal membendung gejala sosial anak-anak mereka yang hidup meliar dan tidak mendengar nasihat kedua orang tua mereka, semua ini di lihat kerana kerajaan gagal memelihara alam keliling remaja negara

Keciwa denga suasana kegagalan pemerintah maka rata-rata rakyat di negara ini mahu mencuba kerajaan yang baru

UMNO Tumpul Akal

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Nak tertawapun ada, nak kata UMNO bodohpun tak boleh juga sebab mereka ni semuanya pandai-pandai belaka. Isu siapa jadi calon di Bagan Pinang agak memuramkan muka di kalangan UMNO di Bagan Pinang

UMNO mahukan Isa Samad jadi calon di sana, UMNO juga ada yang tak mahu Isa jadi calon sebab pribadinya akan menjadi isu, sebab itu yang lebih baik bagi UMNO meletakkan wanita sebagai calon di sama AKAN TETAPI sebenarnya UMNO tidak bertanding di sana, so apa sebab UMNO nak gadoh-gadoh ?

Yang bertanding di sana ialah BARISAN NASIONAL maka yang terbaiknya BN lah yang layak membincangkan siapa calon yang layak di kerusi tersebut sebab itu UMNO tak perlu jadi pening kepala di antara mereka, jika UMNO membelakangkan BN maka BN berhak membelakangkan UMNO

UMNO tidak akan menang di mana-mana pilihanraya di Malaysia jika mereka tidak gunakan lambang KATI MAMAK sebab itu apa yang kita nampak jika UMNO gunakan lambang keris maka UMNO sudah lama hilang di bumi Malaysia

UMNO menang kerana tumpang rakan-rakan dalam BN kerana itu bersyukurlah dengan BN dan ajaklah parti komponen bincang siapa yang layak jadi calon di Bagan Pinang

Saturday, September 26, 2009

Terkini Dari Bagan Pinang

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

KHUSUS DI BERIKAN PENUMPUAN KEPADA PENGUNDI TENTERA

Berbagai rancangan telah dan akan di atur oleh Kenenteria Pertahanan di bawah kelolaan menteri Pertahanan Dato' Zahid anak lelaki Hamidi untuk menghalalkan rancangan berkempen bagi pehak UMNO untuk angkatan tentera khususnya untuk memikat hati pengundi tentera di Bagan Pinang, kementerian Pertahanan akan melakukan apa saja untuk mendapatkan undi tentera

Muslihat UMNO mudah di baca kerana kerja kotor mereka biasanya mudah di hidu sekalipun mereka tahu perbuatan mereka itu haram di sisi sistem demokrasi negara, apa yang PR akan lakukan nanti ialah supaya rakaman di buat untuk membongkar kerja kotor UMNO kepada orang ramai, UMNO memang tiada bermoral apabila mereka melakukan pelanggaran perkara yang mereka larang

Kedudukan sekarang dapat kita fahami bahawa kecenderungan pengundi kepada UMNO dan PAS adalah 50-50 itu yang kita buat kajian setakat ini, ini kerana golongan tentera yang kita jumpa menyatakan bahawa mereka kadangkala terpaksa mengundi UMNO atas alasan ugutan, menahan kenaikan pangkat, biasiswa dan sebagainya, namun mereka cuba menongkah arus dengan merosakan kertas undi

Rata-rata mereka berpandangan supaya SPR memohon kepada kerajaan membenarkan wakil parti yang bertanding memasuki kamp tentera bagi tujuan berkempen ini kerana kami mahu mendengar apakah janji mereka kepada tentera bagi mencerahkan masa hadapan mereka apabila bersara kerana ramai dari bekas tentera tidak di pedulikan selepas bersara dan kerajaan hanya melayan mereka semasa berkhidmat sahaja

Ada juga di kalangan tentera menyatakan bahawa " kami akan undi PR kerana kami yakin BN sudah mula di tolak oleh rakyat di negara ini dan akan hilang kuasa mereka pada PRU 13 nanti jadi kami akan membuat persediaan awal menyokong PR dari sekarang supaya masa hadapan kami terbela dan lebih baik, kami tak boleh dengar hujah pegawai kami yang mengarahkan mengundi UMNO kerana hal masa depan kami tidak bergantung kepada pengaruh pegawai kami

Thursday, September 24, 2009

Analisa awal Bagan Pinang

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Berita awal di Bagan Pinang menyatakan bahawa rakyat mahukan calon BN bersih sebagai seorang wakil yang berwibawa tanpa ada parut rasuah terhadap personelnya, kerana itu Isa Samad tidak di kehendaki bertanding di sana dan berilah calon yang bersih dari parut rasuah

Di sana orang UMNO sendiri yang mahu bertanding menyatakan bahawa "Anjing kalau tak makan tahi maka cium ada juga" menambahkan lagi harapan Isa Samad untuk jadi calon menjadi tipis atau jika bertanding juga maka UMNO akan kalah

PAS yang bertanding di sana sudah tentu membawa isu dasar perjuangannya di sana iaitu orang islam wajib memilih calon yang berjuang atas dasar islam ertinya jika orang islam tidak sokong parti yang berdasarkan islam bererti mereka berdosa

UMNO cuba sedaya upaya mengharapkan undi daripada tentera untuk menyambung tali hayatnya namun tentera yang kebanyakannya terdiri dari orang muslim sudah tentu akan memilih yang terbaik untuk mereka iaitu memilih calon PAS walaupun undi mereka di pantau oleh kerajaan Barisan Nasional

Tentera adalah benteng pertahanan negara, mereka adalah wira yang tidak takut dengan ugutan sesiapapun, oleh kerana itu harapan bagi PAS untuk mendapatkan sokongan dari tentera adalah tinggi dan di jangkan tentera adalah menyebelahi PAS sekurang-kurangnya 35 % akan di perolehi oleh PAS dari undi mereka, jika ini berlaku maka PAS akan menang di sana sekalipun dengan majoriti nipis


Wednesday, September 23, 2009

Kembali Kepada Fitrah

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Ulama dalam islam kena memainkan peranan lebih tegas supaya menukar fitrah hari raya mengikut adat kepada fitrah agama yang sebenarnya, tidak sudah dengan tradisi adat untuk merayakan sambutan berhari raya mengikut adat yang tidak bermakna apa-apa mengikut agama islam selagi tradisi sambutan tidak di ubah

Islam di kurniakan Allah dengan hanya dua perayaan iaitu perayaan hari raya fitrah dan juga hari raya korban yang mana perayaan ini sepatutnya di penuhi dengan pengertian maksud takbir hari raya yang mengingatkan manusia yang beragama islam tentang mengEsakan Tuhan, tentang peranan musuh islam hendak menghancurkan agama Allah dan tentang pertolongan Allah yang memburu musuh Islam dalam keadaan Ke EsaanNya

Merayakan dua perayaan ini bukan untuk bersedih dan hiba akan tetapi umat islam perlu beringat tentang rancangan musuh islam yang hendak menggelincirkan akidah umat islam yang tidak saja datang dari musuh umat islam akan tetapi juga datang dari kalangan umat islam yang jahil tentang agama yang sentiasa hendak merosakkan pegangan agama mereka

Saturday, September 19, 2009

Takbir Hari Raya

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Umat islam hanya di berikan oleh Allah dengan dua perayaan, iaitu perayaan 'Idul Adha dan 'Idul Fitri, hari raya hanya di benarkan kepada muslim yang telah berjaya melakukan ibadat , hari raya 'Idul Adha setelah mereka mengerjakan ibadah haji (selepas ukuf) dan Hari raya 'Idul Fitri setelah mereka berjaya mengerjakan ibadah puasa

Umat islam menyambut hari raya dengan bertakbir membesarkan Allah, dalam takbir banyak cerita yang wajib di terjemahkan kepada umum secara betul yang mana isi kandungan cerita takbir ialah berkait dengan membesar dan mengagungkan Tuhan

Selepas kita membesarkan Allah maka kita di dedahkan dengan cerita Allah membantu orang islam dalam melaksanakan islam iaitu agama Allah sekalipun mereka tidak di sukai oleh orang kafir, orang zalim,orang fasik dan yang sealiran dengannya seperti orang berfahaman assobiyah

Kemudian dalam takbir itu juga Allah memdedahkan bagaimana aktiviti tentera bersekutu yang mahu menghancurkan kaum muslimin yang di kenali sebagai peperangan ahzab yang mana Allah memburu akan musuh tersebut dalam keadaan EsaNya

Takbir hari raya bukan cerita sedih kerana tak dapat berhari raya dengan keluarga, bukan kerana tak buat kuih hari raya, bukan kerana tak beli baju raya, bukan kerana mercun, akan tetapi takbir adalah ingatang Allah kepada manusia yang tidak mahu kembali kepada jalanNya yang sebenar dan ingatan Allah kepada manusia tentang musuh islam yang terdiri dari tentera ahzab

Wednesday, September 16, 2009

Lepas Mahadzir Daim Pula !

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

SELEPAS MAHADZIR DAIM ZAINUDDIN PULA KOMEN UMNO DAN KERAJAAN

Tun Daim Zainuddin pula menyusuli Dr Mahadzir Muhammad untuk memberikan pandangannya tentang kedudukan UMNO di hati rakyat, Tun Daim menjelaskan bahawa golongan muda di negara ini menyebelahi Parti Pembangkang terutama PAS

PAS di lihat oleh golongan muda tempat pengharapan yang besar untuk mereka buat masa akan datang ia bukan saja untuk selamat di dunia akan tetapi juga di akhirat, UMNO yang memerintah sekarang kelihatan gagal untuk menyediakan pekerjan bagi golongan muda walaupun sudah setengah abad memerintah negara

Lebih 80 % golongan muda memilih dan mengharapkan parti Pembangkang untuk membela nasib mereka sementara parti pembangkang pula akan berusha sedaya upaya untuk mendapatkan kuasa memerintah di negara ini bagi memudahkannya mengolah kumpulan yang tiada pekerjaan mendapatkan pekerjaan

UMNO yang sedang leka dengan memperkokohkan kedudukannya dalan parti dan negara terus tidak memperdulikan nasib golongan muda, mereka hanya membela nasib kroni dan segelintir suku dan puak bagi memperkokohkan ketuanan melayu bagi terus menjajah pemikirang golongan penganggur, hal ini sudah lama di perhatikan golongan muda dan PRU 13 nanti di tangan merekalah nasib UMNO

Tuesday, September 15, 2009

Dr Mahadzir Kutuk UMNO

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

UMNO JANGAN LAGI BERBOHONG, TUN DR MAHADZIR SUDAH MEMBUKA TEMBELANG UMNO, MENGAKU SAJALAH BAHAWA UMNO MEMANG SUDAH HAMPIR LUPUS DAN ORANG UMNO KENA JAWAB

Tun Dr Mahadzir telah membuka sikap pemimpin UMNO dan pengikutnya yang gilakan kuasa sehingga rakyat nampak jelas kelakuan busuk mereka, UMNO akan berbuat apa saja demi kuasa terutama untuk mendapatkan jawatan sekalipun terpaksa merasuah, guna kuasa, mengugut untuk mendapatkan tempat dalam parti

Dr Mahadzir juga berkata kelakuan UMNO sebenarnya sedang di perhatikan oleh rakyat yang mengharapkan pembelaan dari pucuk pmpinan parti yang memerintah, rakyat pula di tutup mulut mereka dengan berbagai-bagai cara supaya kerja haram mereka tidak terbongkar tapi rakyat mengajar mereka pada pilihanraya sebagai senjata untuk mengajar mereka

Menurut Tun Mahadzir lagi setakat ini tidak nampak mereka yang buat kerja terkutuk ini insaf dengan perbuatan kotor mereka dan cara pucuk pimpinan sekarang memikat hati rakyat masih lagi gunakan cara lama yang telah basi iaitu melelong pembangunan untuk memikat rakyat atau melakukan rasuah dengan pembangunan mee segera yang sudah tidak lagi relevan

Apa yang telah di dedahkan oleh Mahadzir ini rasanya rakyat sudah lama faham akan tetapi rakyat sengaja tidak mahu ambil tahu dn malas nak campur tangan sebab mereka ini akan di ugut dengan berbagai cara, dengan pendedahan ini di harapkan rakyat akan menimbangkan kerajaan melalui PRU 13 nanti dan rakyat juga perlu berhati-hati kerana UMNO akan melakukan apa saja untuk mencipta huruhara

Monday, September 14, 2009

Yang Di katakan Agama

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Para ulama telah menerangkan tentang agama dalam maksud yang menyeluruh yang merangkumi perkara yang berkait dalam kehidupan manusia dan negara, sehingga zaman muta akhir ini ulama telah membahagikan agama mengikut jurusan yang tertentu

Agama yang berkait dengan akidah di namakan ilmu Tauhid atau ilmu Usuluddin atau ilmu Aka'idul Iman, perkara yang berkait dengan hukum hakam di namakan Ilmu Fekah dan perkara yang berkait dengan kerohanian di namakan Tasawwuf atau ilmu Akhlak

Ulama zaman muta akhir ini membahagikan ilmu islam dan perkara fekah dalam perkara yang berkait dengan pemerintah sama ada yang berhubung dengan ekonomi, undang-undang, pentadbiran dan politik di namakan siasah syari'iyyah yang bersumber daripada kitab dan sunnah Rasullullah s.a.w

Di zaman muta akhir ini juga islam telah menjadi perhatian umum setelah ideologi-ideologi yang lain gagal menyelesaikan banyak perkara, oleh kerana itu golongan yang menentang islam terpaksa bercakap tentang islam mengikut hati perut mereka kepada golongan rakyat yang buta agama akan tetapi tidak kepada golongan yang faham agama

Ibnu Qayyim berkata "Tiada siasah melainkan menepati hukum syarak, ertinya tidak boleh menyanggah hukum syarak yang bersumber daripada Al Quran dan sunah Rasullullah s.a.w selain dua sumber ini ia tidak boleh di katakan syarak sekalipun ia telah di istiharkan sebagai hukum syarak

Umat islam di akhir zaman sering di kelirukan oleh golongan Jahula yang sering membawa fitnah dalam perkara agama dan mereka juga sering menyembunyikan perkara agama demi kepentingan golongn yang hendak mengelirukan atau hendak memalsukan islam demi politk ala Yahudi mereka

Terdapat juga golongan yang menggunakan para ulama yang mengurangkan darjat hukum agama demi kepentingan kaum yang tertentu kerana ada sumber daripada pehak atasan golongan bukan islam supaya mencacatkan hukum agama islam dengan tujuan supaya kitab panduan orang islam akan di tinggalkan kerana sudah ada undang-undang islam yang baru

Friday, September 11, 2009

Kerajaan PR Selangor Jatuh ?

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Perang Saraf untuk menjatuhkan kerajaan PR di Selangor semakin hebat di lakukan oleh Blogger upahan UMNO/BN , perang saraf ini di lihat sebagai hendak menutup cerita kelemahan UMNO/BN buat masa kebelakangan ini, UMNO di lihat sebagai sebuah parti induk memerintah negara yang akan tumbang pada pilihanraya umum yang 13 nanti terpaksa berhempas pulas mengembalikan kepercayaan rakyat di negara ini kepada BN

Singamaraja dapat merasakan sekarang bahawa bukan senang PR untuk memerintah di negara ini sekalipun menang pada PRU 13 nanti kerana ada kemungkinan satu kuasa upahan yang akan mengendalikan pemerintah di negara ini bagi pehak BN yang sekarang ini sedang mengatur perancangan untuk mengambil alih kuasa politk Malaysia secara otokrasi dengan mencipta berbagai sebab punca yang menyebabkan PR terhalang untuk memerintah

Tuesday, September 8, 2009

Kerajaan UMNO /PAS

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Pengharapan yang terlalu tinggi dan besar dari Perdana Menteri Malaysia agar di ujudkan kerajaan campuran UMNO/PAS di lansanakan di dalam negara ini bagi memulakan perpaduan di antara sesama islam dan sesama melayu, usha secara sulit telahpun di mulakan secara serius

Jika cadangan ini jujur dan ikhlas maka kerusi Bagan Pinang yang di tandingi oleh PAS nanti akan di berikan kemenangan secara percuma oleh UMNO sebagai mukaddimah makan sireh seulas pinang tanda mesra awal persefahaman antara UMNO/PAS

UMNO Sabah Bergolak ?

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

UMNO Sabah mungkin akan bergolak sedikit masa saja lagik, dengar caritak Musa Aman sudah mulak tidak aman, dia tidurpun tidak dapat linak, pada masa yang sama PAS dan PKR sudah berkira-kira untuk main mata sama Musa Aman dan orang-orangnya, dengan ini UMNO Sabah sudah tidak lagi Aman dan UMNO Semenanjung juga tidak tidur lena

Monday, September 7, 2009

Kehancuran Dunia

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Kita dapat melihat betapa dunia pada hari ini penuh dengan kehancuran, kerosakan dan keruntuhan kepinpinan,akahlak,ekonomi serta berbagai perkara kerosakan akibat dari perbutan tangan-tangan manusia sendiri yang membawa kepada penderitaan kepada manusia

Di dalam al quran Allah telah mengingatkan manusia dan yang telah menjadi kenyataan betapa benarnya kata-kata Allah di dalam firmanNya yang bermaksud

" Telah zahirlah keburukan di daratan dan di lautan hasil daripada apa yang telah di lakukan oleh tangan-tangan manusia sendiri, supaya Allah merasakan balasan dari sebahagian perbuatan mereka supaya mereka kembali kepada kebenaran " (Ar Rum: 41)

Hari ini betapa kita dapat melihat undang-undang ciptaan dari akal manusia tidak dapat menyelesaikan masalah manusia bahkan manusia sentiasa hidup dalam ketakutan dan kerugian akibat mereka membelakangkan undang-undang Tuhan, mereka menyangka undang-undang yang mereka cipta dapat menyelesaikan masalah manusia dan seluruh makhluk penghuni bumi namun apa yang berlaku adalah sebaliknya

Allah telah memberikan suatu contoh kepada manusia betapa ganasnya bangsa arab jahiliyah yang kerja mereka sentiasa membuat kerosakan sesama manusia dan alam di sekelilingnya, tiba-tiba apabila Rasullullah s.a.w mendaulatkan undang-undang islam yang di datangkan oleh Allah di bumi Madinah maka bangsa yang ganas bertukar menjadi baik dan berakhlak, di sana pemerintah tidak payah memburu penjenayah sebaliknya mereka sendiri yang menyerah diri kepada pemerintah, demikian karamahnya undang-undang Tuhan itu

Madinah dan alam di sekitarnya menjadi aman dan makmur, demikian juga yang berlaku di zaman khulafa Ar Rasyideen apabila khalifat meneruskan amanat dari Baginda Rasullullah s.a.w. Di zaman kerajaan Amawiyah pula apabila Hisyam Bin Abdul Malik seorang Khalifah dari kerajaan Amawiyah melonggarkan hukum Hudud yang di wajibkan oleh Allah, tiba-tiba jenayah dan keruntuhan akhlak berlaku dengan pesatnya

Di Mesir juga berlaku suatu contoh di zaman Amru bin Al 'As yang menjadi Amir negara islam di zaman Khalifah Umar ibn Khatab yang melaksanakan syariah islam maka penduduk dan negara menjadi aman damai, namun apabila pemerintah Mesir pada tahun 1884 yang beramal dengan undang-undang Francis, tiba-tiba manusia kembali menjadi haiwan dengan jenayah berlaku semahu-mahunya, demikian juga di zaman kerajaan Osmaniyah memerintah Turki negara menjadi aman, dan apabila kerajaan Osmaniah di tukar kepada Kamal Atatuk dengan fahaman sekular maka Turki dalam keadaan keruntuhan akhlak sehinggalah pengaruhnya sukar untuk di bendung sehingga ke ahri ini


Sunday, September 6, 2009

JOHOR JATUH PADA PR ......

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan,

GARA-GARA MELUAT DENGAN PERJUANG UMNO YANG TELAH TERLALU LAMA MAKA RAMAI ORANG MENINGGALKAN UMNO DAN MENYERTAI PKR, BARU-BARU INI 1,000 ORANG DI BAHAGIAN SIKIJANG TELAH MENYERTAI PKR DAN DI KATAKAN ANUAR AKAN MEMBUAT PENUMPUAN KAT JOHOR UNTUK MEMBUKTIKAN KEPADA MUHIDEN DIA BUKAN SEORANG PENGKHIANAT

DI JOHOR DI KATAKAN RAMAI DI KALANGAN UMNO AKAN MENYERTAI PKR DAN PAS SELEPAS HARI RAYA NANTI DAN SEKALI GUS JOHOR DI JANGKA AKAN JATUH KE TANGAN PR PADA PILIHANRAYA 13 NANTI

MELAYU WAJIB BERSATU ?

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

SEMUA PARA PEMIMPIN SERU MELAYU BERSATU DEMI KEAMANAN DAN KESETABILAN

PANDANGAN SINGAMARAJA

S. Mengapakah ada seruan melayu bersatu ?
J. Sebab bangsa melayu sudahpun berpecah belah

S. Apakah puncanya melayu berpecah belah ?
J. Puncanya kerana terdapat di kalangan orang melayu mahu mengekalkan kuasa

S. Bolehkah orang melayu mengekalkan kuasanya ?
J. Tak boleh sebab negara ini bukan hak melayu tetapi hak rakyat Malaysia

S. Jadi orang melayu tidak mungkin bersatu ?
J. Tak perlu bersatu dan tidak ada gunanya bersatu jika dasarnya melayu

S. Jika demikian nanti orang melayu akan jadi bangsa yang merempat ?
J. Jika orang melayu tidak mahu merempat, carilah negara melayu yang lain supaya tidak merempat

S. Tetapi negara Malaysia ini adalah negara hak milik melayu, inilah negara melayu ?
J. Benar asalnya memang melayu punya tapi sudah di jual pada bangsa Malaysia

S. Jadi orang melayu sudah tiada negara dan bangsa yang bermatabat melayu ?
J. Bangsa melayu sudah lupus dan melayu yang ada sekarang adalah bangsa Malaysia dan sebab itu orang melayu selalu bernyanyi "Saya anak Malaysia"

S. Kalau macam ni tak boleh jadi ni ?
J. Apa sebab tak boleh jadi, kerana ia telahpun menjadi dan terjadi

S. Apakah cara untuk menyelamatkan negara dan umat melayu ?
J. Hanya satu jalan sahaja, iaitu kembalikan orang melayu dan negara kepada Islam

S. Bagaimana dengan kaum yang bukan islam ?

J. Kaum yang bukan islam dia tetap menjadi rakyat Malaysia seperti juga dengan orang melayu akan tetapi soal memerintah mereka kenalah beragama islam, sebab Malaysia adalah pelanet Allah dan Allah redha dengan islam, selain islam Allah tidak reda, jadi siapa yang takut hilang bangsa dan kuasa kenalah mereka ikut islam jika engkar Perannnnng !

S. Relakah orang melayu UMNO khususnya masuk islam cara keseluruhannya ?
J. UMNO khususnya orang UMNO mereka separuh islam dan separuh melayu, sebab itu kita seru mereka masuk islam secara keseluruhannya, jika tidak mereka kena terima hilang kuasa dan maruah sebagai seorang islam yang sebenar mengikut acuan islam

S. Bagaimana dengan bangsa lain yang tinggal di bumi Malaysia ?
J. Mereka juga boleh jadi pemerintah dan memerintah jika sekiranya mereka beragama islam, sebab islam tidak kira bangsa akan tetapi islam kira Deen atau cara hidup dalam semua cara aktiviti kehidupan

S. Jika macam itu PAS sajalah yang layak jadi Pemerintah ?
J. PAS tidak boleh memerintah akan tetapi yang boleh memerintah hanyalah orang PAS ataupun orang islam sahaja dengan tidak kira bangsa

S. Rasanya konsef ini tidak adil dan merugikan bangsa asal ?
J. Jika ada sesiapa yang tidak puas hati maka mereka kenalah marah Allah kerana Allahlah yang tetapkan demikian, soal bangsa langsung tidak timbul


Saturday, September 5, 2009

DESIGN POLITIK PR

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

DESIGH POLITIK PAKATAN RAKYAT, SAYA BERSETUJU PANDANGAN DR WAHAB DARI BLOG FACULTI SIASAH SYAR'IEYAH

Di sebabkan ramai dari ahli parti PKR yang akan menyertai PAS termasuk Anuar Ibrahim maka design politik Pakatan Rakyat perlu di perkemaskan untuk bersiap sedia mengambil tugas memerintah negara jika di izinkan oleh Allah pada PRU 13 nanti

Dalam bulan ramadan ini nampaknya terlalu banyak berita politik negara yang kelihatan serba baru ekoran dari serangan BN/UMNO terhadap negeri yang di kuasai oleh PR, sekarang masanya sudah sampai untuk PR melakukan serang balas atas perbuatan BN/UMNO

BN/UMNO sekarang sedang pening kepala kerana apa saja yang di lakukannya serba tak kena dan kebanyakan kenyataan pucuk pimpinannya memakan diri sendiri, maka kehulu dan kehilirlah pucuk pimpinan UMNO untuk menyelamatkan partinya dari menjadi musnah

Sebagaimana yang kita maklum apabila ada berita penghijrahan ahli parti lain ingin bersama PAS maka semua pehak nampaknya mula pening kepala namun kita tunggu apa yang akan berlaku perubahan pada PR yang memeningkan juga kepala parti UMNO/BN

Hati rakyat semua kaum telah faham politik UMNO/BN yang kelihatan cuba melakukan sesuatu yang kurang baik terhadap keadilan sejagat buat masa kebelakangan ini dan mereka faham tentang kerakusan UMNO/BN yang kelihatan begitu rakus menggunakan cara politik lanun

Friday, September 4, 2009

BN AKAN KALAH DI BAGAN PINANG

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

SATU LAGI PILIHANRAYA KECIL DI NEGERI SEMBILAN

Pilihanraya di DUN Bagan Pinang dalam Paliman Teluk Kemang Negeri Sembilan akan di adakan atas sebab kematian wakil rakyatnya dari parti UMNO/BN

KEDUDUKAN PENGUNDI DI BAGAN PINANG

Pengundi melayu 66 % Pengundi India 19.9 % dan pengundi cina 10.5 % , berpanduan kepada keputusan pilihanraya PRU 12 yang telah lalu BN/UMNO telah meraih undi se ramai 6,430 undi PAS seramai 4,097 undi, majoriti 2,333 undi, BN/UMNO menang

SEBELUM PRU 12 MAJORITY YANG DI PEROLEHI OLEH UMNO/BN IALAH 4,411 UNDI, MEROSOT SEBANYAK 2078 UNDI

Bagan Pinang yang berada di dalam Parlimen Teluk Kemang mengandungi 5 dewan undangan negeri termasuk Bagan Pinang, 3 DUN telah di menangi oleh PR dan 2 DUN telah di menangi oleh BN, sementara Parlimennya di menangi oleh PR. Keputusan kerusi Parlimen dan DUN sebelum ini telah di menagi semua oleh BN

Berpandukan keputusan PRU 12 yang telah lalu maka tidak mustahil UMNO/BN akan kalah teruk di Bagan Pinang

Thursday, September 3, 2009

ANUAR MENYERTAI PAS ?

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan Wa marhaban ! kepada Anuar Ibrahim jika benar ia akan menyertai PAS, tujuannya mungkin untuk menyelaras di samping kesedarannya wajib berada di dalam Jama'ah islam

Wednesday, September 2, 2009

KETUA PEMUDA UMNO JADI PM

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

KHAIRY JAMALUDDIN PATUT JADI PM MALAYSIA

MENGAPA DI BAWAH NAJIB NEGARA BANYAK TIMBUL MASALAH ? ADAKAH NAJIB TAK LAYAK JADI PM ?

Mengapa negara Malaysia di bawah pentadbiran Dato Najib kelihatan bergitu kelamkabut dan bersikap rakus dan tidak bertimbang rasa ?

Kenapa dengan SPRM ? Kenapa dengan SPR ? Kenapa dengan Polis ? Kenapa dengan Politik Perak ? Kenapa dengan politik Selangor, Trengganu ?

Kenapa politik UMNO sudah jadi rojak dan tak pulih-pulih

Kenapa setiap pilihanraya UMNO kalah ?

Kenapa agen-agen kerajaan terus buat kerja nak tumbangkan pemerintah PR dan kenapa tidak bubar saja DUN ataupu Parlimen

Kenapa undang-undang dan perlembagaan tidak setabil dan huru hara ?

Tuesday, September 1, 2009

MULA TEMPUR JAM 10.08 AM

Posted by singamaraja

TERKINI dan TAMAT !

Tangkap ! Tangkap ! naik lorik ? Naik Lorik ? sana boleh cakap ! mana sidang ? KEDENGARAN TAKBIIIIR ! DAN KEDENGARAN JUGA HIDUP MELAYU ! HIDUP MELAYUK ?

SIDANG DUN PERAK

Posted by singamaraja

TERKINI

Tanpa Nizar sidang DUN Perak tetap di katakan berjalan lancar dengan kehadiran beberapa kereta meriam air oleh FRU yang bersiap sedia memuntahkan air berkimia pada ADUN PR, berita yang kita terima Nizar di ktakan telah sampai dan mereka berkumpul di wisma DAP dan di sekitarnya

BESOK SIDANG DUN PERAK

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlam

Besok hari rabu bersamaan 2 September 09 sidang DUN negeri Perak akan di adakan, walaupun pehak BN mengatakan tiada sidang akan tetapi pehak PR kata ada sidang, kenyataan kedua belah pehak ini kelihatan bercanggah di antara satu dengan yang lain

Andainya dengan sidang yang akan di adakan nanti akan menundang perselisihan dan pergaduhan yang baru maka raja dan orang terentu wajiblah bertanggungjawab kerana perlembagaan mungkin ada yang membolehkan sidang itu akan di adakan

Friday, August 28, 2009

Hukum Peminum Arak (Khamru)

Posted by singamaraja

Ahlan Wasahlan

Berita keputusan mahkamah syariah Pahang menjatuhkan hukuman denda terhadap Kartika Sari Dewi Shukarno kerana meminum arak masih lagi panas di perkatakan rakyat Malaysia termasuk yang masuk campur ialah bapak-bapak menteri serta pandangan ulama negara ini dan berbagai-bagailah pandangan mereka

Hukuman yang di jatuhkan oleh Mahkamah Syariah itu ialah denda RM 5,000 dan 6 kali sebatan, dengan hukuman tersebut maka pada mulanya tidaklah seheboh mana akan tetapi bila sampai kepada penangguhan hukuman sebat 6 kali maka barulah timbul berbagai-bagai spekulasi daripada orang ramai, mengapa ?

Ada yang memberikan alasan kerana menghormati bulan ramadan ? Ada pula berkata kerana tiada tukang sebat syari'ah ? sedangkan apabila hukuman telah jatuh sepatutnya telah tersedia orang yang menjalankan tugas akan tetapi ada saja alasan yang di berikan yang tidak boleh di terima akal dan sangat menghampakan

Apa yang menjadi masalahnya sekarang ialah bolehkah di terima oleh yang menerima hukuman tersebut bahawa dia akan terlepas daripada hukum Allah di akhirat nanti ? Sedangkan hukuman tersebut bukanlah berdasarkan undang-undang Tuhan atau syariah, apakah yang terhukum menyangka bahawa dia telah bebas dari hukuman Tuhan ?

Kartika Sari Dwi Shukarno mahukan hukuman sebat itu terus di jalankan tanpa dia memohon hukuman tersebut di rengankan atau di hapuskan, apakah dia merasakan bahawa dia akan bersih selepas menjalani hukuman tersebut ? Pada pandangan saya jika Kartika Sari Dewi mahu menjadi seorang yang bersih maka eloklah Kartika Sari Dewi memohon kepada mahkamah supaya dia di kenakan hukuman 40 sebatan dari mahkamah syariah tersebut sesuai dengan hukuman islam, JIKA MAHKAMAH TIDAK BERKUASA MELAYAN TUNTUTAN KARTIKA SARI DEWI MAKA SAYA RASA KARTIKA SUDAH JADI BERSIH CUMA YANG TERPERANGKAP IALAH PENGUASA AGAMA

Andainya Kartika mati sebelum hukuman yang di mintanya berhasil maka adakah Tuhan akan melepaskan dosanya ? Itu kena tanya ulama dan yang arif, walau bagaimanapun saya mengambil pendekatan tersebut sebagai nawaitu ikhlas dari pesalah yang tidak tercapai kerana takdir mendahului hukumannya oleh Allah

9 ADUN BN MELOMPAT ?

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

BERITA TERGEMPAR

JIKA PASAL SMS DI TRENGGANU MAKA SAYA YAKIN BENAR 65 % , DI KATAKAN BAHAWA 9 ORANG ADUN BN AKAN MELOMPAT PARTI PKR DAN JIKA KITA FIKIRKAN BAIK-BAIK MAKA UMNO BILA MELOMPAT KE PARTI LAIN MESTILAH BERTRANSIT KAT PKR, TAK BOLEH TERUS KEPADA PAS SEHINGGA BAU UMNO TU HILANG BARULAH OK SEBAB ADA DI ANTARA YANG MELOMPAT ITU KABARNYA MAHU KEPADA PAS JUGA

JIKA BENAR MENJADI KENYATAAN MAKA DUN TRENGGANU AKAN BUBAR DAN PILIHANRAYA AKAN DI ADAKAN DI SANA

Thursday, August 27, 2009

SARI DEWI MALAM HUK,HUK

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Maka panaslah orang melayu yang beragama islam di negara ini, dari peringkat menteri hinggalah ke peringkat bawah termasuklah yang bukan beragama islam masuk campur urusan hukuman 6 sebatan yang di kenakan kepada Sari Dewi Malam oleh mahkamah yang di katakan SYARIAH yang berstatus TABIR GERBANG ALAM

Ada menteri kata " Jangan ada pula yang berkata hukuman syariah sebagai zalim " saya bersetuju dengan kenyataan menteri tu TAPI bukan SYARIAH di negara Malaysia nih , sebab hukum syariah di Malaysia ini tentunya adalah zalim sebab tidak menepati dengan hukum Tuhan

Dalam Al Quran Allah menyebut secara qata'i tentang hukum zalim mafhumnya" BARANG SIAPA YANG TIDAK BERHUKUM DENGAN HUKUMANKU MEREKA ADALAH ZALIM " oleh itu kita tak perlu bertegang urat tentang hukuman 6 sebatan tersebut kerana ia bukan hukuman yang boleh di kaitkan denga syariah

Di Malaysia ini ramai yang macam ayam mabuk tahi kerana mereka ramai yang mahu mempertahankan hukuman yang batil yang tiada berkait dengan syariah mengapa ? Apakah mereka mahu menghalalkan hukuman 6 sebatan itu sebagai syariah ? atau nak membodek golongan yang membuat penyelewengan agama ?

ADAKAH HUKUMAN 6 SEBATAN BOLEH DI KAITKAN DENGAN SYARIAH ?


Tuesday, August 25, 2009

UMNO PERLU BERUBAH

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Kekalahan demi kekalahan kerusi parlimen dan DUN UMNO/BN menunjukkan bahawa mereka perlu berubah kepada dasar yang telah di sediakan oleh Allah, UMNO tiada pilihan lain jika ia mahu terus di hati rakyat

UMNO tidak perlu berdegil dengan dasar kebodohannya sekalipun UMNO ada muftinya sebagai penasihat dan juru cakap agamanya namun ia tetaplah gagal malah penasihat agamanya pula menjadi kemurkaan orang ramai

UMNO perlu kembali kepada dasar islam, tidak ada sebab UMNO menolak dasar islam sedangkan mereka sendiri beragama islam, apa yang menjadi masalahnya mengapa UMNO tidak mahu kembali kepada dasar islam ?

Cubalah orang UMNO fikirkan baik-baik dan cubalah mufti Perak fikir baik-baik apa masalahnya UMNO tidak mahu kembali kepada dasar islam ? apa yang tidak kena pada islam ? Sedangkan pada dasarnya orang UMNO mengaku sebagai orang islam

Mengakuilah secara ikhlas bahawa dasar kebangsaan yang UMNO bawa sebenarnya telah gagal untuk kamu berlaku adil terhadap bangsa kamu sendiri, terbukti bahawa kamu sering menzalimi bangsa kamu yang berlainan dasar perjuangannya

Hentikanlah ke egoan kamu sebagai pembela bangsa sendiri sedangkan kamu tetap tidak mahu berubah dan sering mendakwa bahawa kamulah pembela bangsa sedangkan kenyataannya kamu telah gagal berbuat demikian

Semangat bangsa yang kamu bawa sebenarnya membuatkan kamu tidak boleh berlaku adil malah kamu menyemai sikap sombong yang bukan kepalang terhadap bangsa kamu dengan cara yang kamu tidak sedari saban hari

Berbagai contoh Tuhan pertontonkan kepada kamu nasib bangsa yang berdiri atas dasar semangat bangsa, semuanya gagal dan akhirnya mereka berbunuhan sesama sendiri sekalipun sesama bangsa itu berTuhan yang satu, berkiblat yang satu,al Quran yang satu, bernabikan yang satu dan sebagainya

Kamu UMNO mengakuilah bahawa jika kamu membaca al Quran atau hadis nabi maka kamu akan dapat tahu bahawa perjuangan kamu adalah tidak benar sama sekali tetapi kamu masih juga berdegil dengan hujah yang bodoh lagi mengaibkan

Perjuangan kamu termasuk dalam kategori yang batil dan tidak di redhai oleh Allah akan tetapi kamu cuba mengelak dari kebenaran dan kamu ambil kebatilan dan kamu berbangga pula dengannya sedangkan jelas kamu telah melakukan penginayan diri sendiri

Kamu memarahi jama'ah PAS berkawan dengan DAP dan DAP pula menjadi igauan ngeri kamu saban hari sedangkan kamu tidak beruska memperbetulkan dasar kamu supaya umat islam bersatu di bawah satu dasar iaitu dasar islam

Kamu UMNO tidak berusha menyelamatkan diri kamu dengan dasar islam yang di jamin Tuhan untuk dunia dan akhirat namun kamu terus menerus menekankan bahawa dasar batal kamu itu juga yang benarnya lalu kamu memporak perandakan sesama manusia dan apabila manusia telah menjadi porak peranda maka mudah bagi kamu mengusai mereka (pecah dan perintah)

Berubahlah demi Allah dan Rasulnya sebelum kamu terkubur di bumi sendiri, terlalu banyak yang bersuara "MENGAPA ISLAM TIDAK MAHU BERSATU ? Tidakkah mereka memahami bahawa suara mereka yang menyeru bersatu itu tidak ubah sebagai orang yang munafik yang tidak faham dengan kehendak hukum daripada Allah ?

Kembalilah wahai UMNO kepada islam jika kamu mahu terus membela bangsa kamu

KEPUTUSAN AKHIR PERMATANG PASIR

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

UMNO kalah dengan majority 4551 undi

umno dapat 5067 undi

PAS dapat 9618 undi

Keluar mengundi 14,768 undi bersamaan 73 %

Undi rosak 83 Undi

Peratusan keluar mengundi rendah dan setiap calon mendapat undi yang kurang, walau apapun keputusan yang di perolehi oleh PAS adalah selesa dan besar

KEPUTUSAN N.11 UMNO KALAH TEROK !

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlam

Keputusan akhir tidak rasmi

UMNO 4941

PAS 9616

Majority 6675

Undi Rosak 43

Peratusan keluar mengundi 73.2 %

GEMPAR ! UMNO MENANG ?

Posted by singamaraja

MACAM SERIUS JE !

Berita terkini ada berita keputusan awal UMNO menang ? Ish Tak Caya La , tunggu pukul 8 malam nih ! memang tidak di nafikan ada keputusan awal dari saluran pos mengundi tapi takkan la UMNO menang sedangkan UMNO akan tutup buku pada PRU 13 nanti

Monday, August 24, 2009

N. 11 mungkin tegang

Posted by singamaraja

aHLAN wA sAHLAM,

Laaaa ! tetiba je suasana di Permatang Pasir boleh jadi kacau, nampaknya BN dah mula memulakan kekacauan di Permatang Pasir kita tunggu apa sebenarnya yang berlaku

Ada orang buat lucah ?

Posted by singamaraja

Ahlan,

Ada orang pakai lambang PAS kemudian buat kerja lucah, depa genyit mata pada bulam ramadan, depa mencarut, depa ada yang lebih berani sentuh orang pompuan, Ciiis ? celaka depa, takkan oghang Peh buat kerja nih ! pagi-pagi dah nak caghi pasai !

Hari Penentu di Permatang Pasir...

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Mundar mandir di Permatang Pasir, di jangka PAS menang lebih besar kali ni, yang takutnya para pengundi sentiasa di pantau oleh UBN sebab depa dah bagi duit untuk pangkah B End

YUSRI YANG TIDAK AMAN

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Yusri yang telah mendedahkan rahsia rakannya yang juga calon UMNO di Permatang Pasir sekarang hidup terpaksa bersifat munafik kerana terpaksa membuat kenyataan kedua sidang akhbarnya yang membela pula rakannya Rohaizat kerana di katakan pembangkang menyerang prihal pribadi kawannya Rohaizat, walhal yang mendedahkan penyelewengan Rohaizat adalah Yusri sendiri, apakah yang telah terjadi padanya ?

Yusri mungkin di paksa ataupun di ugut supaya membuat kenyataan seolah-olah membela Rohaizat selepas dia menelanjangkan temannya itu atau dia menyesal membuat pendedahan keburukan kawannya sendiri sedangkan Rohaizat sangat perlu di lambung akhlaknya supaya pengundi menyukainya, namun nasi sudah menjadi bubur kerana ternyata Yusri sudah menambah musuhnya atas sikap tidak kosistennya

Inilah dunia politik, tersilap langkah maka kamu akan di peralatkan atau di lakukan apa saja asalkan hajat orang tertentu tercapai dan yang menjadi mangsa ialah saudara Yusri sendiri, inilah nasib seseorang yang tiada kuat semangat dan tiada pendirian

SELANGOR DAN KEDAH AKAN BUBAR

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

SELANGOR DAN KEDAH AKAN BUBAR DUN UNTUK MENGAJAR UMNO DAN BN

Haaaaaaa ! Apa khabaq UMNO ?

Selangor dan Kedah akan bubarkan DUN tak lama lagi, AM cam .... menyamun la lagi ! kali ni hangpa tinggal batu nisan hangpa tau takkkkkk !

Sunday, August 23, 2009

UMNO KELAMKABUT,PAS NGELABAH .....

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

PANAS TERKINI

UMNO KELAMKABUT, PAS NGELABAH DI PERMATANG PASIR

Besok mengundi di Permatang Pasir, UMNO yakin menang sebab dia dah bagi banyak habuan kat penduduk Permatang Pasir kemudian nak jadikan penduduk di sanan duduk dalam lubuk Emas jika penduduk di sana bagi undi pada UMNO

PAS juga yakin mereka akan menang, sebab tidak ada sebab penduduk di Permatang Pasir yang begitu ramai umat islam akan undi UMNO yang bersemangat Kebangsaan yang nabi tak akui umatnya, tambahan lagi pada bulan ibadat ini takkanlah mereka tempah diri untuk masuk neraka, di samping itu status calon yang UMNO kemukakan itu di katakan banyak menipu dan berbohong

PAS ada mengelabah sikit sebab UMNO banyak gunakan kebendaan seperti Firaun zaman purba, biasanya penduduk permatang Pasir mereka tak kira sangat masuk neraka jika undi UMNO janji mereka dapat benda sudahlah

Friday, August 21, 2009

RAHSIA ROHAIZAT TERBONGKAR LAGI

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Islam melarang membuat fitnah, namun islam juga melarang membuat bohong ! demikian bala yang menimpa calon UMNO di Permatang Pasir, tidaklah salah jika seorang lelaki bernikah sampai empat sekiranya dia layak berbuat demikian, apa yang menjadi masalahnya ialah apabila seseorang itu tidak mengakuinya secara tipu muslihat tang mungkin bersebab

Rohaizat mungkin akan menjadi seorang pemimpin kepada rakyat, kesalahannya bukan kerana dia kahwin dua akan tetapi kerana dia menafikan bahawa dia pernah berkahwin dua dengan Rafizah bt Ali bt Embun, di sinilah kesalahan Rohaizat kepada kaum wanita seolah-olah dia meremuk redamkan hati dua orang wanita sekali gus tidak melayakkan dirinya sebagai wakil rakyat kerana seorang wakil rakyat perlu jujur

Thursday, August 20, 2009

JERLUN PILIHANRAYA KECIL ?

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

GEMPAR PILIHANRAYA LAGI ?

ADUN Kota Seputih di Bahagian Jerlun telah hilang kerusi ADUN nya dua hari lalu, demikian kenyataan speaker DUN Kedah, berita akan menyusul kemudian kesahihannya

Wednesday, August 19, 2009

TENTERA DI PERALAT ....

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

TERKINI DI PERMATANG PASIR

TENTERA DI PERALAT DI PERMATANG PASIR ?

TENTERA MALAYASIA TELAH DI PERALAT DI PERMATANG PASIR BAGI MEMENANGKAN CALON UMNO DI SANA, NAMPAKNYA ANGKATAN TENTERA MALAYSIA TELAH MEMBENARKAN DIRI MEREKA MENJADI HAMBA KEPADA MENTERI PERTAHANAN, SEDANGKAN TENTERA BUKAN LAYAK BAGI MEREKA BERBUAT DEMIKIAN

NAMPAKNYA MENTANG-MENTANG ZAHID HAMIDI MENJADI MENTERI KEPADA ANGKATAN TENTERA MAKA DIA DENGAN RAKUS MENGHAMBAKAN MEREKA KE JALAN YANG TERSANGAT SALAH DAN PEHAK PAS JANGAN MERASA TAKUT DENGAN PENYELEWENGAN YANG SEDEMIKIAN, KALAU PERLU LAPORKAN KEPADA POLIS ATAU SPR

UMNO SEBENARNYA CUKUP TERDESAK DAN CEMAS DI PERMATANG PASIR KERANA ITU MEREKA TERPAKSA MENGHAMBAKAN TENTERA MELAKUKAN KERJA POLITIK HARAM UBN

Tuesday, August 18, 2009

MENGAPA ?

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

MENGAPA ANDA PERLU KELUAR UMNO ?

1. Mengapa anda wajib sokong calon PAS di Permatang Pasir ?

Jawab: Sebab anda wajib sokong PAS di Permatang Pasir kerana PAS sebuah parti islam

2. Apakah salahnya jika saya menyokong parti UMNO di Permatang Pasir ?

Jawab: Anda tidak boleh menyokong UMNO di Permatang Pasir kerana calonnya di katakan ada masalah moral dan tidak bersemangat rakyat di samping itu dasarnya yang tidak islamik

3. Apakah maksud tidak islamik ?

Jawab: Maksudnya dasar UMNO bercanggah dengan kehendak islam yang berasaskan Al Quran, Sunah Rsul,Ijmak Ulama dan Qias

4. Apakah salah jika UMNO memperjuangkan bangsanya ?

Jawab: Tidak salah jika memperjuangkan bangsa akan tetapi dasar memperjuangkan bangsa itu wajiblah dengan dasar islam

5. Jika memperjuangkan bangsa tidak islamik, Adakah hukumnya berdosa ?

Jawab: Ya hukumnya tetap berdosa kerana membelakangkan perintah dan ketentuan Allah

6. Akan tetapi orang UMNO juga adalah orang islam dan melakukan ibadat ?

Jawab: Demikianlah yang kita dengar, akan tetapi islam ada kategorinya salah satu darinya ialah islam minannas kufur minallah (islam pada pandangan manusia akan tetapi kufur pada pandangan Allah)

7. Apakah ini juga di maksudkan sebagai asobiyah ?

Jawab: Ya ! memperjuangkan bangsa dan suku kaum dengan meninggalkan islam sebagai dasar maka terhukum berdosa dan nabi tak akui sebagai umatnya

8. Jika nabi tak akui sebagai umatnya adakah anutan islam itu di kira berdosa sedangkan mereka juga bersembahyang,puasa, membayar zakat dan mengerjakan haji di Makkah ?

Jawab: Jika nabi tak akui umatnya maka mereka ini jadi umat siapa ? Tentang mengerjakan berbagai ibadat itu maka Abdullah Bin Ubaipun di katakan islam juga tapi dia munafik !

9. Apakah UMNO ini akan terus rosak sebagai umat nabi ?

Jawab: Ya ! UMNO akan terus rosak sebagai umat Nabi sehingga mati melainkan mereka menukar dasar perjuangannya kepada dasar islam

10. Apakah nasib mereka di akhirat nanti ?

Jawab: Mereka sama dengan senasib bapa saudara Nabi Abu Thalib yang kekal di dalam neraka

Sunday, August 16, 2009

CALON UMNO ADA MASALAH ?

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan,

Ada beria menyatakan bahawa calon UMNO di Pemaang Pasir mempunyai masalah senarai HITAM, kia tunggu apa yang dia telah lakukan dan dia akan jelaskan kemudian terutama kepada pengundi di Pemaang Pasir nanti, tapi jangan bohong tau, sebab kita akan berpuasa dan tak boleh dusta, kalau dusta ertinya KHIANAT dan kalau benar ertinya AMANAH

KALAU BOLEH RUJUK LA KAT MAJLIS PEGUAM dan selesaikanlah dengan cara berhemah, takut nanti kalau lambat terangkan apa yang sebenarnya berlaku maka majlis peguam nanti yang jadi tukang kempen untuk menolak anda atau sebelum penamaan calon carilah orang lain yang jadi pengganti anda, nampaknya calon UMNO ni banyak dan ada saja masalahnya

Beria dar Tukar tiub

Wednesday, August 12, 2009

HINA ISLAM SEBAB TAK TAHU

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Kerana perpaduan itu lebih mendatangkan kebaikan kepada menuju kemenangan maka ma'afkanlah mereka yang menghina islam kerana menghancurkan musuh yang lebih besar itu adalah lebih afdal dari musuh yang bersifat biadab kerana ilmu yang tidak mendalam

Dalam negara seperti Malaysia ini kegagalan jihad dakwah terhadap umat yang bukan islam ini menyebabkan orang bukan islam tak faham tentang pantang larang islam kerana itu yang salah bukan orang bukan islam akan tetapi orang islam itu sendiri sebab itu ma'afkanlah mereka

Di dalam al quranpun Allah mengingatkan umat islam yang bersifat dakwah supaya mema'afkan sesiapa juga sekiranya mereka tidak tahu dan al quran juga ada menyatakan "engkau ikutlah jalan engkau dan aku ikut jalam aku" maksud ayat ini membolehkan kita memberikan kema'afan terhadap mereka yang tidak faham dan waktu yang sama dakwah hendaklah di sampaikan

Di negara Malaysia jama'ah PAS masih peringkat dakwah walaupun PAS telah lama bertapak di negara ini dan dalam waktu yang sengkat ini PAS telah berada di dalam satu pakatan yang DAP berada di dalamnya kemudian mereka telah melakukan suatu yang menjadi kemarahan umat islam oleh itu kita perlu mema'afkan mereka kerana mereka tidak tahu

UMNO yang memerintah negara ini tidak melakukan dakwah kepada orang bukan islam menyebabkan orang kafir tak faham islam dan peraturannya lalu mereka telah menghina islam dengan tidak menyedarinya, inilah akibat jika kita berjuang atas dasar kebangsaan dan syi'ar islam sahaja, kerana itu jika DAP menghina islam maka UMNO mesti di persalahkan kerana pemerintah wajib bertanggungjawab sepenuhnya di sinilah pegangan Tuan guru Nik Aziz agaknya

Posted by singamaraja

TERKINI, DUN PERAK AKAN BUBAR

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Al Hamdulillah akhirnya DUN Perak akan bubar juga sudahnya, di jangka akan bubar selewatnya 7 Nov 09

Tuesday, August 11, 2009

UMNO PUASA TAKDA RASUAH

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Bulan puasa UMNO tak dapat nak bagi rasuah pada pengundi di Permatang Pasir, kalau dia bagi juga ini bererti UMNO atau sekutunya akan menjadi SYAYATINUL INS DAN INNAS SHARODDAWABI (Syaitan jenis manusia dah sejahat binatang yang melata di bumi)

Merekalah yang akan menjadi punca penyakit yang lebih bahaya kepada penduduk bumi dan akan menular terlebih dhulu kepada keturunan mereka sebelum menular kepada manusia yang lain

PERMATANG PASIR BN ....

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

UMNO telah bertungkus lumus mencari kaedah bagaimana hendak mengembalikan kepercayaan orang cina dan india kepada UBN, kerana ramalan mereka UMNO akan dapat mengatasi pengundi orang melayu di Permatang Pasir dengan mudah dengan menjanjikan jambatan kedua yang berhampiran di sana seperti juga di Kelantan di samping angpau yang mungkin besar di sebabkan perbelanjaan untuk persediaan menyambut hari raya

UMNO percaya yang mereka akan menang di sana dan mengharapkan hanya 50 % pengundi daripada orang Cina dan India, sementara pengundi melayu mereka yakin akan dapat dalam lingkungan 60 % Pilihanraya di permatang Pasir kali ini UMNO terpaksa berhabis-habisan kerana untuk mengembalikan kepercayaan rakyat kepadanya dan mereka terpaksa buktikan kerana iPermatang Pasir tu kubu kuat PAS

Monday, August 10, 2009

SELANGOR JATUH ....

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Negeri Selangor akan jatuh pada bulan depan gara-gara DAP cuba menyentuh soal hukum agama islam di negeri itu, DAP yang sepatutnya tidak menyentuh pantang larang umat islam di negara ini perlu menutup mulut mereka dan menjadikannya suatu yang tidak patut di sentuh

Apabila orang bukan islam menyentuh soal pantang larang umat islam maka mereka akan bertanggungjawab akan akibatnya dan jangan menyalahkan apabila ada perkara yang buruk bakal akan berlaku terhadap negara ini

Kamu di ingatkan sekiranya kamu mahu merasakan akibat yang kamu mahu rasakan maka teruskanlah cita-cita kamu itu, sepatutnya kamu perlu berfikiran waras sebelum menyentuh sesuatu isu yang tersangat sensitif terhadap umat islam di negara ini


Saturday, August 8, 2009

JANGAN MARAH BABI ....

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan,

JANGAN ADA DI ANTARA MANUSIA MARAHKAN BABI KERANA BABI ITU CIPTAAN ALLAH DAN JANGAN ADA DI ANTARA MANUSIA MARAHKAN JIN KERANA JIN CIPTAAN ALLAH JUGA, INI BERERTI JIKA KITA MARAHKAN BABI DAN JIN MAKA SAMALAH KITA MARAH DENGAN CIPTAAN TUHAN SEPATUTNYA MEREKA MARAHKAN TUHAN

APA YANG MANUSIA PERLU LAKUKAN IALAH MENGKAJI PERANGAI BABI DAN JIN YANG DI TIRU OLEH MANUSIA, ERTINYA MANUSIA YANG BERPERANGAI BABI DAN SYAITAN YANG MEMBELAKANGKAN UNDANG-UNDANG TUHAN, LEBIH-LEBIH LAGI ORANG YANG DI KATAKAN ISLAM AKAN TETAPI TAK MAHU PATUH DENGAN HUKUM TUHAN MAKA MEREKALAH PUNCA DATANGNYA VIRUS BABI DAN SYAITAN INI

Wednesday, August 5, 2009

DI ANTARA DUA PEMIKIRAN

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan,

UMNO DAN PAS DUA PEMIKIRAN YANG BERBEZA

Bangsa melayu di Malaysia berpecah kepada dua pemikiran yang tidak seimbang pendapat dan pandangan masing-masing, dua kumpulan besar ini ialah PAS dan UMNO, sementara PKR dan melayu Sarawak serta Sabah mereka ini bolehlah dianggap berkiblatkan kepada UMNO ataupun PKR

Melayu UMNO pada dasarnya terkeluar dari fahaman islam yang sebenar kerana mereka tidak menjadikan dasar perjuangan mereka kepada islam yang berpandukan kepada Quran,Hadis,Ijmak Ulama dan qias sementara PAS menjadikan dasar perjuangannya kepada Al Quran, Hadis, Ijmak Ulama dan qias dan dasar itulah yang sebenarnya yang membezakan arah tuju perjuangan

Orang UMNO tentunya merasa terkecil hati dengan tanggapan ini namun itulah pada hakikatnya kecuali mereka bersetuju merubah dasarnya kepada islam mengikut ketentuan Tuhan dan mereka tidak boleh marah kerana pada dasarnya itulah yang di anuti mereka iaitu semangat Kebangsaan yang nabi tidak mengakui sebagai umatnya, tuduhan ini mungkin di anggap berat akan tetapi itulah sebenarnya

Sementara perjuangan orang melayu di dalam jama'ah PAS semuanya telah maklum bahawa perjuangan mereka adalah selaras dengan apa yang telah di tetapkan oleh Allah seperti di atas cuma mereka tidak dapat hendak mel;aksanakannya kerana Malaysia masih di perintah oleh UBN yang di terajui oleh UMNO yang tidak membenarkan PAS melaksanakan islam kecuali perlembagaan negara itu di pinda bagi membolehkan islam itu di laksanakan dan buat sementara PAS hanya melaksanakan konsep dakwahnya

PAS dan UMNO tidak mungkin bersatu secara mantap sebab dasar kedua parti ini sangat berbeza oleh itu segala seruan supaya melayu PAS dan UMNO di satukan atas dasar bangsa dan ketuanan tidak akan berlaku walaupun pernah berlaku dahulu namun ternyata ia tidak akan kekal kerana dasar ini, UMNO buat masa ini sangat mendesak supaya melayu bersatu akan tetapi pendesak-pendesak ini hanya mengikut pemikiran mereka sahaja dan tak sampai kemana

Adapun perhubungan PAS dengan parti yang lain hanya dalam mentadbir negara sahaja ia tidak meliputi yang lain dan jika UMNO mahukan PAS dan UMNO bersatu di dalam pengurusan maka ia juga di anggap sukar sebab sudah ada pengalaman yang pahit ketika mereka bersama dahulu oleh sebab itu PAS dan UMNO tidak mungkin bersatu kecuali UMNO mengubah dasarnya kepada islam


Monday, August 3, 2009

PERHIMPUNAN HARAM ISA

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlam,

Perhimpunan secara haram oleh penunjuk perasaan pada 1 Ogos yang lalu pada dasarnya gagal kerana tidak sampai 10,000 orang yang menyertainya jika di bandingkan dengan janji awal 100,000 yang di cadangkan oleh penganjur

Istilah perhimpunan haram kerana tidak mendapat kebenaran daripada pehak Polis, jika polis membenarkan perhimpunan tersebut maka perhimpunan itu di namakan perhimpunan halal, dan ada suara yang menyatakan pendirian JIKA polis benarkan perhimpunan maka ramai yang akan hadir pada 1 Ogos itu

Polis mempunyai alasan tidak membenarkan perhimpunan anti ISA kerana ada satu lagi pehak akan berkumpul dan akan berarak juga untuk menyatakan perasaan mereka yang pro Isa, jika kedua kumpulan pro dan anti ini bertemu maka polis kuatir akan berlaku suatu keadaan yang sangat bahaya yang boleh mengundang malapetaka yang serius, ertinya hujah polis benar

ISA di katakan suatu sistem yang di ujudkan oleh kerajaan untuk membenteras pengaruh kominis, itu asal usul akta ini dan sekarang kominis sudah tiada lagi lalu di gunakan pula untuk anti keganasan di dalam negara ini dan kerajaan memfocuskan kepada JI, Al Qaeda yang berjenama islam dan ia di pandang sebagai bahaya kepada negara

Selain dari jenama islam tidak pula kedengaran kezaliman mereka, yang bahaya hanya pergerakan islam sahaja walau di mana juga mereka berada di muka bumi ini dan yang mula-mula menjenamakan islam ini sebagai pelampau yang membawa kepada keganasan ialah dari pehak Yahudi dan Nasrani kemudian di tiru pula oleh negara lain termasuk Malaysia

Rata-rata kebanyakan negara tidak mahu mengkaji asal usul kumpulan itu menjadi ganas, tidak mungkin seseorang islam itu melakukan sesuatu yang di luar pertimbangan jika tiada punca sebab mereka berbuat demikian oleh itu mengapa tiada di buat kajian bersama dan cara untuk mengatasinya secara adil

Di negara Malaysia akta ISA di gunakan untuk kumpulan ini dan mungkin akan di perluaskan kepada yang lain untuk menjaga kepentingan tertentu walaupun di katakan ia tidak patut di jadikan demikian akan tetapi ia di ambil kesempatan untuk mengekalkan kuasa ertinya ia telah di salahgunakan

ISA tetap zalim sebab ia di laksanakan tanpa perbicaraan ertinya menahan seseorang tanpa perbicaraan menyebabkan ia di pandang zalim, apabila di sebut zalim maka ia tetap berdosa maka di sinilah punca bantahan itu di buat dan Allah akan sentiasa akan menjatuhkan bala terhadap negara yang di anggap zalim dan bala itu tetap dirasai oleh semua manusia bukan golongan yang melakukan zalim sahaja kerana itu kebangkitan semua pehak berlaku






Saturday, August 1, 2009

MULA BERGERAK KENA TEMBAK !

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Apabila penunjuk perasaan mula bergerak dan mendapat laluan dari polis maka tetiba mereka di tembak dengan gas pemedih mata, maka bertaburanlah mereka menyelamatkan diri masing-masing, penunjuk perasaan ini bagaikan hamba abdi yang di rancang pembunuhan mereka oleh tuan tanah kadawung

Friday, July 31, 2009

KUALA LUMPUR MULA TEGANG !

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

Kuala lumpur mula tegang, bermula pada malam tadi semua jalan masuk kat KL telah di tutup ataupun di lencungkan, walau apapun semua halangan itu telah dapat di tempusi oleh orang yang bertekad hendak menunjukkan perasaan mereka

Di tempat yang di tetapkan janji bertemu dan bermulanya tunjuk perasaan itu telah berlaku beberapa tangkapan yang sekarang ini sudah mencecah 80 orang, rasanya inilah bermulanya ala provokasi yang akan mencetuskan pergaduhan nanti

Ada di antara penyokong ISA yang kena tangkap di sekitar Pasar Seni telah naik geram dan beralih pula kepada menyokong anti ISA, tangkap sana tangkap sini sumbat satu lori kemudian peace dalam lori akhirnya jadi kawan dalam lori

Awak di tangkap kat mana ? Kat Pasar Seni, Penyokong ISA ? Mulanya sokong ISA tapi bila dah macam ni saya kena sokong ISA di hapuskan, kemudian terdengar dalam lori tu saya pun, saya pun, saya pun, amcam kita libas depa nih, sabarrrrrr !

UMNO SAHKAN BERTANDING

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan

UMNO telah sahkan mereka akan turut bertanding di pilihanraya kecil di Permatang Pasir P.Pinang, di Penanti dia tak bertanding sebab dia takut dengan PKR tapi dia berani dengan PAS

Thursday, July 30, 2009

BELANGSUNGKAWA, AL FATIHAH .....AMIIN 1

Posted by singamaraja

AHLAN WA SAHLAN,

AWAL PAGI INI ADUN PAS PERMATANG PASIR TELAH MENGHEMBUSKAN NAFASNYA YANG TERAKHIR DI IJN KL INI BERMAKNA SATU LAGI PILIHANRAYA KECIL AKAN DI ADAKAN

Wednesday, July 29, 2009

ISA UNTUK HAPUSKAN DEMOKRASI

Posted by singamaraja

Ahlan Wa Sahlan,

ISA akan di teruskan untuk memelihara demokrasi, penganjur sudah minta pasukkan keselamatan memberikan kerjasama supaya tidak berlaku kekecohan, walaupun pasukan keselamatan menegah supaya tunjuk perasaan itu tidak di adakan maka penganjur melihat ia sebagai menggalakkan demokrasi itu di hitamkan dengan menindas perasaan orang yang menjunjung demokrasi maka ia tidaklah di pandang sebagai releven

ISA tidak patut berada di sebuah negara demokrasi kerana ia akan merosakan demokrasi itu sendiri, jika ISA tidak di bantah maka seolah-olah rakyat sukakan kezaliman dan sukakan demokrasi yang di amalkan oleh kerajaan itu di cemari dengan kebodohan yang melampau, sepatutnya rakyat kena faham apabila di dalam negara ini ada sisten yang baik dan yang jahat itu di campur adukkan maka tunggulah kemusnahannya